eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOstrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientówOstrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientów
  • Data: 2007-01-09 10:11:42
    Temat: Ostrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientów
    Od: "info" <t...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam

    21 grudnia 2006 roku robiłem zakupy w markecie na niewielką kwotę
    18,09 złotych płacąc kartą VISA Electron. Należność 18,09
    złotych została na moim koncie automatycznie zablokowana a 27 grudnia
    2006 roku została przeprowadzona transakcja przelewu z mojego konta na
    konto marketu kwoty 18,09 złotych za zakupy dokonane. 21 grudnia 2006
    roku.

    Dnia 8 stycznia 2007 roku dokonano transakcji ponownie zabierając
    kwotę 18,09 złotych za zakupy w dniu 21 grudnia 2006 roku mimo że
    należność za zakupy dokonane 21 grudnia 2006 roku została
    uregulowana transakcją przeprowadzoną 27 grudnia 2006 roku. W
    godzinach przedpołudniowych 8.02.2007 roku byłem w markecie aby
    wyjaśnić tą sytuację. I okazało się (tak przynajmniej twierdzą
    pracownicy marketu) dnia 8.01.2007 roku do mojego tam przyjścia nawet
    z Inteligo nie przeprowadzały żadnej transakcji. Oczywiście nie mam
    100% pewności względem uczciwości pracowników marketu i tego że
    mówili prawdę, jednak zaistniałe fakty wyraźnie wskazują że
    kradzieży dokonał Bank Inteligo.Obowiązkiem każdego banku, a więc
    także Inteligo jest zapewnienia bezpieczeństwa pieniądzom które
    zdeponowali klienci, nie do pomyślenia nawet jest aby transakcje
    przelewów za zobowiązania płacone kartą nie zostawały odnotowywane
    i placówki realizujące zapłaty katami VISA Electron mogły bez
    żadnego trudu pobierać zapłaty nawet tysiące razy za jedno
    zobowiązanie. Gdyby tak jednak było to bank Inteligo popełnił
    poważne przestępstwo świadomie narażając swoich klientów na
    straty i zatajając przed nimi to niebezpieczeństwo, bowiem sklepy i
    inne placówki w których dokonujemy płatności kartą mogą brz
    żadnych problemów dowolną ilość razy obciążać nasze konta za
    jedno i to samo zobowiązanie. Jest jeszcze jeden argument świadczący
    że kradzieży dokonał Bank Inteligo, a mianowicie transakcje
    przelewów dotyczących zobowiązań wynikających z kart poprzedzają
    blokady kwot tych zobowiązań, a skoro nie było blokady to przed
    dokonaniem transakcji obowiązkiem banku jest dokładnie sprawdzić czy
    zobowiązanie nie zostało dotychczas uiszczone, a u mnie 8.01.2007
    roku nie było żadnej blokady na koncie a zobowiązanie zostało
    uiszczone 27 grudnia 2006 roku. W rozmowie z konsultantami Inteligo nie
    dało się niczego wyjaśnić, poza chaotycznym klepaniem na pamięć
    wyuczonych formułek nie potrafili nic merytorycznego powiedzieć.

    Wszystko wskazuje więc na to że Bank Inteligo systematycznie okrada
    swoich klientów z drobnych kwot, większość tego nie zauważa a ci
    co zauważą to kwoty są tak drobne że nie chce im się robić szumu.
    Bank Inteligo wyciąga pieniądze z kont swoich klientów identycznie
    jak złodziej kieszonkowiec wyciąga pieniądze z kieszeni swoich
    ofiar, może z tą tylko różnicą że złodziej kieszonkowiec
    wyciąga z kieszeni wszystkie pieniądze jakie tam znajdzie, natomiast
    Bank Inteligo wyciąga tylko drobne kwoty z kont swoich klientów.

    Mnie o systematycznym okradaniu klijentów przez Bank Inteligo
    utwierdza w przekonaniu fakt że podobny przypadek zdarzył się już
    wcześniej. 5 grudnia 2006 roku w innym markecie robiłem zakupy
    płacąc również kartą VISA. Mimo iż miałem środki na koncie Bank
    Inteligo dwukrotnie odrzucił transakcję, tak że musiałem zapłacić
    gotówką. Pomimo że Bank Inteligo dwukrotnie odmówił transakcji to
    tak samo dwukrotnie zablokował mi należności na koncie jakby te
    transakcje się odbyły. Zrobiłem trochę szumu, więc po 7 dniach
    czyli 12.12.2006 roku zablokowana kwota została odblokowana, ale
    gdybym tej blokady nie zauważył lub nic nie mówił to pewnie
    zablokowane środki zostałyby zagarnięte przez Inteligo.

    Analizując to powyższe zajście można z całą pewnością
    wykluczyć że nastąpiła tutaj jakaś pomyłka, pieniądze z mojego
    konta zostały świadomie i celowo zagarnięte. Nie wierzę aby ktoś
    połaszczył się tylko na moje głupie 18,09 złotych, widzę w tym
    czubek afery systematycznego okradania kont klientów. W Inteligo jest
    ponad 6 mln posiadaczy kont, niechaj tylko 2 mln dokonuje płatności
    kartami i wystarczy jak miesięcznie tylko pół miliona zostanie
    oszukanych na drobne kwoty kilkunastu złotych.

    Posiadaczom kont Inteligo którzy dokonywali zakupów kartą polecam
    sprawdzenie w "historii rachunku" czy nie zostali obciążeni dwa lub
    więcej razy za te same zakupy, zaś poszkodowanych proszę o kontakt.
    Może razem uda nam się rozbić ten złodziejski gang.

    Pozdrawiam

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1