  • 11. Data: 2007-07-20 13:51:44
    Temat: Re: Polbank i jego konto oszczędzające - czyżby nowy lider?
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    No więc mam już konta (ROR+oszczędzające) i kartę tutaj duży
    plus bo drukują ją na miejscu w oddziale - tak jak w Citi. Trochę się
    jeszcze wypytałem i poczytałem, więc z ciekawych rzeczy to:

    - wszystkie karty w Polbanku są przeliczane bezpośrednio na złotówki
    bez żadnych prowizji i przeliczeń pośredników! Jeżeli tak to wygląda to
    szykuje nam się pogromca MC ING ;)

    - bankomat bardzo nowoczesny, można w nim zmienić pin
    do karty (bez opłat), można podglądać drukować saldo na swoich
    rachunkach (też chyba bez opłat) i może jeszcze dzisiaj przetestuje
    wpłatomat

    - w umowie jest zapis o tym, że zgadzam się na BTE do kwoty
    5k PLN całkiem nieźle przy 100k w Citi

    - do konta dostałem VISA electron i z tego co mi Panie
    powiedziały powinno się dać nią zapłacić w internecie, ale nie dają
    pewności, że wszędzie (jeżeli ryanair by ją zaakceptował to mamy do
    przodu 3euro na każdym bilecie całkiem nieźle)

    A teraz z rzeczy technicznych. Dostęp przez www. Według mnie poprawny.
    Strona nie jest przeładowana opcjami i działa szybko. Z ciekawych
    rzeczy to, że ze swojego konta można spłacić kk w Polbanku, zarówno
    swoją jak i kogoś innego, jak i inną kartę w innym banku - takie są
    opcję do wyboru jak to działa ciężko mi powiedzieć. Po wylogowaniu się
    widzimy rozpiskę wszystkiego co robiliśmy łącznie z zalogowaniem nawet
    czas jest podany - taki ficzer ;)

    No a teraz minusy, czyli tak zwana łyżeczka dzięgciu, które mnie
    osobiście najbardziej bolą. O ile samo konto działa poprawnie pod
    Linuxem z Firefox/Opera to niestety, ale uzyskanie certyfikatu jak na
    razie mi się nie udało. Kombinowałem tylko chwilkę a nie mam żadnego
    Windowsa pod ręką, żeby sprawdzić jak jest w Windows z Firefox/Opera,
    ale tak jak w pierwszym poście coś mi się wydaje, że jest to
    IE-olny-Windows (obym się mylił!) - dlatego też w moim przypadku
    stanowić to może poważny problem niestety, bo nie będę sobie kupował
    Windowsa, żeby przelew zrobić ;)

    Podsumowując konto(a) można założyć w oddziale od ręki i od razu
    otrzymać kartę(y) oraz uzyskać dostępu do internetu.
    Znaczy czy od ręki to nie wiem, bo mnie Pani poprosiła abym zjawił się
    za godzinę, ale może po prostu miała coś innego pilnie do zrobienia.

    PS W oddziale, w którym byłem pracują same kobiety nie zauważyłem ani
    jednego Pana :)

  • 12. Data: 2007-07-20 14:05:23
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    MarekZ pisze:

    > Może to świadczyć o tym, że prawidłowo alokują zasoby.

    To znaczy nie odpowiadaja na głupie wg Ciebie pytania? ;-)

    > Nie byłoby sensowne z punktu widzenia banku poświęcanie znacznej
    > części zasobów (czasu, pracowników) dla powiedzmy 3% klientów, którzy
    > akurat nie mogą lub nie chcą albo nie potrafią korzystać z Microsoft
    > Windows.

    Po pierwsze, Microsoft Windows kosztuje i to nie mało. Nie widzę sensu w
    wydawaniu iluśset złotych na coś, czego nie potrzebuję. Jest wiele
    banków, które nie mają takich problemów.

    > Zresztą nawet gdyby zająć się linuksiarzami, to za chwilę pojawi się
    > ktos na przyklad na HPUX PARISC 2.0 albo z czymś na Alpha EV67 i
    > znowu będą narzekania, że mu coś nie działa, albo nie wie jak sobie
    > skonfigurować żeby działało.

    Bo widzisz, problem polega nie na tym, by "przystosowywać system do
    fefnastu tysięcy platform", tylko by stworzyć go korzystając z ogólnie
    dostępnych/otwartych standardów, co nadzwyczaj skomplikowane nie jest
    (jakoś nie kojarzę banku, którego system internetowy nie "działałby pod
    Linuksem"). I wówczas nie ma się problemu z "zajmowaniem się
    linuksiarzami" i innymi "nietypowymi" klientami. Proste?

    Marek

  • 13. Data: 2007-07-20 14:09:39
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Jul 2007 15:17:01 +0200,
    osoba podpisana: MarekZ <m...@t...irc.pl>
    napisała:
    [...]
    > No. Mam. Ewolucja udziału linuksów w rynku. Rola linuksa w projektach typu

    Mówimy o bezpieczeństwie czy o udziałach w rynku ?
    KJ

    The world is coming to an end. Please log off.

  • 14. Data: 2007-07-20 14:41:36
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > Mówimy o bezpieczeństwie czy o udziałach w rynku ?

    Mówimy o bezpieczeństwie, tylko że nie istnieje dobra bezwzględna miara
    bezpieczeństwa. Dlatego warto się posiłkować miarami pośrednimi. A jedną z
    takich miar może być udział w rynku (rynek w końcu jakoś tam wycenia plusy i
    minusy danego rozwiązania). Wprawdzie można się ekscytować, że udział w
    rynku serwerów linuksowych na Pentium500 w segmencie ziomalskich sieci
    osiedlowych w krajch ubogich typu PL wynosi 50% albo i więcej, ale jeśli
    popatrzeć na obszary, gdzie bezpieczeństwo jest skrajnie ważne (banki,
    szpitale, giełdy) to ze świecą szukać tam linuksów czy innych freeBSD (nota
    bene przeciętnie rzecz biorąc chyba raczej lepszych od linuksów). Np.
    londyńska giełda działa na windowsach.

    Generalnie nie chciałbym żeby wyszło na to, że jestem jakimś piewcą
    Microsoftu, tylko nie podoba mi się dorabianie wielkich ideologii do
    własnych upodobań, stosowania zasady "korzystania z tego co darmowe" lub do
    braku kasy na porządne systemy (niekoniecznie od razu windowsy). Względnie
    do tego, że grzebanie w systemie i rekompilacja jąderka co drugi tydzień
    jest dla kogoś rozrywką samą w sobie.

    Ja uważam, że do wersji w98 windowsy to była nędza pod względem
    bezpieczeństwa. Przed rokiem 2000 z konieczności, bo nigdy mnie to nie
    kręciło samo z siebie, czasami musiałem linuksa używać. Od czasów w2k na
    szczęście nie muszę tego robić. Linuks zapewne może być fajna zabawą dla
    osób, które takie rzeczy kręcą, lub które na tym zarabiają. Ja komputer
    traktuję czysto użytkowo.

    marekz

  • 15. Data: 2007-07-20 14:49:54
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "MarekM" <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> napisał w
    wiadomości news:f7qf1f$91e$1@news.interia.pl...

    > Po pierwsze, Microsoft Windows kosztuje i to nie mało. Nie widzę sensu w
    > wydawaniu iluśset złotych na coś, czego nie potrzebuję. Jest wiele
    > banków, które nie mają takich problemów.

    Albo można wydać i miec większy wybór banków, albo nie wydać i mieć
    mniejszy. Nikt nikogo do niczego nie zmusza. Klient może "nogami" zagłosować
    i tyle, jeżeli oceni, że minusa w postaci "niedziałania pod linuksem" nie
    przebijają jakieś inne plusy.

> [...]
    > Linuksem"). I wówczas nie ma się problemu z "zajmowaniem się
    > linuksiarzami" i innymi "nietypowymi" klientami. Proste?

    A bo ja wiem czy proste? Takie systemy przeciez raczej kupuje się od
    podmiotów zewnętrznych, a nie bank sam sobie je robi. Do banku - jesli nie
    kupuje tego całkiem "z półki" - należy zapewne tylko wypunktowanie
    standardów jakie ma to spelniać i mozliwości jakimi ma się to wykazywać.
    Jesli zatem jest tutaj gdzies błąd, to zapewne na etapie zamawiania
    oprogramowania, względnie wynegocjowanych kosztów jego późniejszych
    modyfikacji.

    marekz

  • 16. Data: 2007-07-20 15:32:42
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Bartosz 'xbart' Nowakowski wrote:

    > No a teraz minusy, czyli tak zwana łyżeczka dzięgciu, które mnie
    > osobiście najbardziej bolą.

    Nie wiem czy zauważyłeś, ale z przelewów przychodzących na www widzisz tylko
    datę księgowania i kwotę.
    Bez danych nadawcy, numeru konta i tytułu przelewu.
    Nie widzę też zleceń stałych.

    > IE-olny-Windows (obym się mylił!)

    IMHO - nie mylisz się, nie potrafię użyć certyfikatu pod Windows na Operze i
    Firefox.

    > Podsumowując konto(a) można założyć w oddziale od ręki i od razu
    > otrzymać kartę(y) oraz uzyskać dostępu do internetu.

    Dla mnie to jest niezła skarbonka, to fakt.

    Bogdan B.

  • 17. Data: 2007-07-20 15:35:42
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Bartosz 'xbart' Nowakowski pisze:

> [...]
    > IE-olny-Windows (obym się mylił!) - dlatego też w moim przypadku
    > stanowić to może poważny problem niestety, bo nie będę sobie kupował

    A nie dało by się wygenerować certyfikat pod windowsem a potem
    wyeksportować go tak żeby dało się używać pod linuxem?
    Ja akurat mam legalnego windowsa zainstalowanego na vmware pod linuxem
    ale z racji tego że mam mało ramu to chodzi to nienajlepiej.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 18. Data: 2007-07-20 16:32:01
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Marcin Lubojański pisze:

> [...]
    > Ja akurat mam legalnego windowsa zainstalowanego na vmware pod linuxem
    > ale z racji tego że mam mało ramu to chodzi to nienajlepiej.

    Sprawdzę to, ale jeżeli dało by się eksportować certyfikat to w zasadzie
    po co ten certyfikat ;) Wydaje mi się, że do wygenerowania certyfikatu
    potrzebne jest ActiveX, więc inne systemy niż Windows i inne
    przeglądarki niż IE raczej odpadają niestety w przedbiegach.

    Z innych ciekawostek to w sumie nie jest źle, bo pod Vistą też polbank
    nie działa (info w komunikatach, że umożliwią od sierpnia). Co mnie
    lekko ubawiło to w pytaniach do helpdesku nie można używać polskich
    znaków, więc w przypływie niepohamowanej złości przechodzą zwroty typu
    "zrob mi laske" ;)

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 19. Data: 2007-07-20 17:08:21
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    MarekZ pisze:

> [...]
    > takich miar może być udział w rynku (rynek w końcu jakoś tam wycenia plusy i

    Udział w rynku pośrednią miarą bezpieczeństwa? Nie przesadzasz aby zbyt
    mocno? Ja myślałem, że miarą bezpieczeństwa w przypadku systemów,
    programów komputerowych może być ilość krytycznych błędów np na
    secunia.com, ale chyba jakiś dziwny jestem, bo nie liczy się jak tylko
    ile ;)

    > Wprawdzie można się ekscytować, że udział w
    > rynku serwerów linuksowych na Pentium500 w segmencie ziomalskich sieci
    > osiedlowych w krajch ubogich typu PL wynosi 50% albo i więcej, (...)

    http://www.top500.org/stats/list/29/os
    http://uptime.netcraft.com/up/today/top.avg.html

    Tak tylko dorzuciłem i już kończę, bo się zaraz burza rozpęta a w sumie
    nie o tym temat i nie ta grupa.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 20. Data: 2007-07-20 17:31:51
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <p...@h...net>,
    Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net> wrote:

> [...]
    > IE-olny-Windows (obym się mylił!) - dlatego też w moim przypadku
    > stanowić to może poważny problem niestety, bo nie będę sobie kupował

    Kolega niedawno zalozyl tam rachunek.
    Ma te same problemy pod MacOS. Wprawdzie na MacOS byl zawsze jakie
    InternetExplorery, ale ostatnia wersja to 5.23 i ta nie dziala. Zreszta
    - nowsza tez by nie dzialala, bo Polbankowy system korzysta z jakichs
    windows-only ficzerow.
    Kolega juz zlozyl rezygnacje z konta.

    TA