  • 1. Data: 2006-08-12 12:11:20
    Temat: Prowizje w bankach vs. liczba klientów
    Od: "Johan Petrus" <s...@p...com.pl>

    Witam!
    Czy ktoś z szanownych grupowiczów mógł by mi wyjaśnic jak się sprawa
    przedstawia z prowizjami w bankach a ilością klientów jakie owe banki
    obsługują.
    Mianowicie czy jest to fakt czy mit, że im więcej klientów ma dany bank tym
    mniejsze marże narzuca swojej klienteli?

    Patrząc na polski rynek dochodzę do wniosku, że w tym stwierdzeniu prawie w
    ogóle nie ma prawdy. Takie molochy jak PKO BP, BPH itp. obsługują miliony
    klientów i instytucji a mimo to doją jak opętane za prowadzenie kont itp.
    Jak to jest w rzeczywistości? Czy tylko mBank potwierdza słowa, że im więcej
    klientów tym tańsze usługi?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-08-12 12:32:03
    Temat: Re: Prowizje w bankach vs. liczba klientów
    Od: "Andrzej Klata" <A...@y...com>

    > Jak to jest w rzeczywistości? Czy tylko mBank potwierdza słowa, że im
    > więcej
    > klientów tym tańsze usługi?

    Potwierdza to VW bank.
    Klienci risnom a oplaty malaeją

  • 3. Data: 2006-08-12 12:49:45
    Od: "Johan Petrus" <n...@u...pl>

    "Andrzej Klata" news:ebkhom$3po$1@atlantis.news.tpi.pl

    > Potwierdza to VW bank.
    > Klienci risnom a oplaty malaeją

    A czy w przypadku tego banku sytuacja nie przedstawia się trochę inaczej?
    Sam bardzo dobrze pamiętam czasy kiedy to prowadzenie konta było za
    przysłowiową darmochę... Teraz jak wiemy za podstawowy pakiecik trzeba już
    płacic 5 zł.

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2006-08-12 13:15:32
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 12 Aug 2006 14:11:20 +0200, "Johan Petrus"
    <s...@p...com.pl> wrote:

    >Mianowicie czy jest to fakt czy mit, że im więcej klientów ma dany bank tym
    >mniejsze marże narzuca swojej klienteli?

    mit
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2006-08-12 13:25:15
    Od: "Johan Petrus" <n...@u...pl>

    "Jarek Andrzejewski" news:93lrd2pvolj8jt7ae7dda58t9tj6co5lm7@4ax.com

    [CIACH]

    Powstaje w związku z tym pytanie czy istnieje jakieś światełko w tunelu, że
    usługi bankowe w Polsce w końcu będą na osiągalnym dla większości z nas?
    Jeżeli bowiem wysokość prowizji nie zależy od tego ile dany bank ma klientów
    to co może skłonić większość instytucji do prowadzenia rachunków itp. w
    takich cenach jak ma to miejsce np. w Irlandii czy UK?

  • 6. Data: 2006-08-12 14:43:38
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 12 Aug 2006 15:25:15 +0200, "Johan Petrus" <n...@u...pl>
    wrote:

    >Powstaje w związku z tym pytanie czy istnieje jakieś światełko w tunelu, że
    >usługi bankowe w Polsce w końcu będą na osiągalnym dla większości z nas?

    a nie są?

    Tanie nie są, ale nie przesadzajmy z tą "nieosiągalnością".
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2006-08-12 15:25:44
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Johan Petrus" <s...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > klientów i instytucji a mimo to doją jak opętane za prowadzenie kont itp.
    > Jak to jest w rzeczywistości? Czy tylko mBank potwierdza słowa, że im

    Im wiecej klientow tym latwiej mozna ich traktowac jak dojne krowy. Mbank
    wcale nie jest wyjatkiem w miare wzrostu liczby klientow zmalalo znacznie
    oprocentowanie w porownaniu z innymi bankami jak i wzrosly prowizje. To
    zalezy chyba od strategii jaka przyjmuje bank. W Lukasie po spelnieniu kilku
    warunkow mozna miec pelnowartosciowe konto z obsluga przez siec (token) za
    0zl i placac karta >300zl dostawac 1zl miesiecznie gratis i wtedy nawet nam
    doplacaja bo koszt karty 5zl/rok. Oprocentowanie 3% i jest daleko do przodu
    w porownaniu z rorami w bankch czysto internet. Z oprocentowaniem
    oszczednosci w Lukasie troche gorzej, ale tez drastycznie nie odbiega od
    czolowki rynkowej.

  • 8. Data: 2006-08-12 17:15:36
    Od: "anonim" <a...@o...pl>

    > Witam!

    Rowniez.

> [...]
    > klientów i instytucji a mimo to doją jak opętane za prowadzenie kont itp.
    > Jak to jest w rzeczywistości? Czy tylko mBank potwierdza słowa, że im

    Dzialalnosc gospodarcza sluzy tylko i wylacznie celom zarobkowym, a banki do
    fundacji harytatywnych z pewnoscia nie naleza. Wg mojej opinii wzrost na
    uslugi bankowe w Polsce rosnie i niektore banki w zwiazku z tym widza w tym
    interes, pytanie tylko czy te uslugi sa w ramach zdrowego rozasadku, czy tez
    sa haraczem w sytuacjach szybkich kresytow np. mBank akurat koszty
    utrzymania sowich mkioskow ma niewielkie, porownujac do czasami kamienic
    innych bankow, ktore przeciez utrzymywane sa przez klinetow. Wg moich
    skromnych obserwacji wynika, iz pomimo duzej konkurencji nadala banki maja
    wielu klientow, ktorzy potrzebuja kredytow, a to wiaze sie z pewnym ryzykiem
    i m.in. swymi prowizjami (tu raczej staraja sie utrzymac koszty stale) oraz
    zabezpieczaniami staraja sie pokryc te ryzyko. Reasumujac bank to
    instytucja od robienia kasy, popyt jest duzy, wiec i koszta utrzymuja sie na
    pewnym poziomie, w jednym banku mniejszym, drugim wiekszym, pytanie gdzie od
    reki dostaniesz kredyt, albo na jakis warunkach "przetrzymaja" Twoje $.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-08-12 19:41:00
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 12 Aug 2006 14:11:20 +0200, Johan Petrus napisał(a):

    > Mianowicie czy jest to fakt czy mit, że im więcej klientów ma dany bank tym
    > mniejsze marże narzuca swojej klienteli?

    Ja bym zaryzykował twierdzenie, że jest wręcz na odwrót - im więcej
    klientów, tym wyższe marże.
    Gdy mBank oraz Inteligo miały niewielu klientów, to przelewy były
    darmowe. Gdy klientów przybyło, oba banki wprowadziły opłaty.
    Podobne zjawisko wystąpiło w BPH: po połączeniu z PBK (czyli po
    zwiększeniu ilości klientów) gwałtownie wzrosły prowizje, a spadło
    oprocentowanie depozytów.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 10. Data: 2006-08-12 19:48:40
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <szalony_kapelusznik@_nie_lubie_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Johan Petrus" <n...@u...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Sam bardzo dobrze pamiętam czasy kiedy to prowadzenie konta było za
    > przysłowiową darmochę... Teraz jak wiemy za podstawowy pakiecik trzeba już

    A jak sie siegnie dalej pamiecia to ten pakiecik byl za 10 PLN, wiec chyba
    Andrzej ma racje...

    MAd Hat
    ter