  • 1. Data: 2009-07-07 16:37:04
    Temat: Pytanie o wady platynowej karty kredytowej Millenium
    Od: k...@o...pl

    przeglądam sobie comperię i wśród kart platynowych
    znalazłem mój ulubiony bank: Millenium.

    Dlatego nie dowierzając w informacje comperii zaglądam
    na stronę internetową banku i tutaj zdziwienie:

    Platyna tylko VISA brak Mastercarda
    Platyna tylko do 50.000zł
    Nie można zmienić dnia spłaty minimalnej który wypada
    dość pechowo 25go na kilka dni przed wyplatą

    Do tego karta bezchipowa (przy platynie obciach dla
    banku, moim zdaniem).

    Warunki nie przewyższaja golda (tylko opłata wieksza)

    Mam pytanie: jakie jeszcze wady ma platyna Millenium?

  • 2. Data: 2009-07-07 16:48:34
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Platyna tylko VISA brak Mastercarda

    No tak, ale co w tym dziwnego?

    > Platyna tylko do 50.000zł

    Ewidentna nieprawda czyli bzdura...

    > Nie można zmienić dnia spłaty minimalnej który wypada
    > dość pechowo 25go na kilka dni przed wyplatą

    Niestety prawda, to millenijne kuriozum.

    > Do tego karta bezchipowa (przy platynie obciach dla
    > banku, moim zdaniem).

    Że co?

    > Mam pytanie: jakie jeszcze wady ma platyna Millenium?

    Oprocentowanie standardowe 14,9%. Zwolnienie z opłaty trzeba negocjować co
    bywa niezręczne (albo utrzymać średnie saldo powyżej 100k).

  • 3. Data: 2009-07-07 16:58:25
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    k...@o...pl pisze:
    > Do tego karta bezchipowa (przy platynie obciach dla
    > banku, moim zdaniem).

    To chyba zaleta. Po co komu chip ?

    > Mam pytanie: jakie jeszcze wady ma platyna Millenium?

    Jedną wadę : brak zalet :) To standardowa karta, która poza kolorem nie
    różni się zbyt specjalnie w stosunku do Golda/Silvera. Zero sensownych
    bonusów i przydatnych bajerów.

    --
    Mithos

  • 4. Data: 2009-07-07 17:09:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    k...@o...pl wrote:

    > Mam pytanie: jakie jeszcze wady ma platyna Millenium?

    jest z plastiku, a nie platyny, a to dopiero obciach.

  • 5. Data: 2009-07-07 17:25:58
    Od: k...@o...pl

    > Ewidentna nieprawda czyli bzdura...

    tak podaje comperia,
    mam rozumieć, że błędnie?

    > Że co?

    zakładam, że czipową trudniej zrobić frauda
    czy jestem w błedzie?

  • 6. Data: 2009-07-07 17:34:05
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > tak podaje comperia,
    > mam rozumieć, że błędnie?

    Na 100% błędnie. Nawet jeśli ktoś z Mille ci to potwierdzi, to też zrobi to
    błędnie.

    > zakładam, że czipową trudniej zrobić frauda
    > czy jestem w błedzie?

    Raczej tak. Zresztą ona od pewnego momentu będzie wydawana z mikroprocesorem
    (o ile jeszcze nie jest), mam tylko nadzieję że pozostanie autoryzacja
    podpisem.

  • 7. Data: 2009-07-07 17:34:33
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    <k...@o...pl> wrote in message

    > Do tego karta bezchipowa (przy platynie obciach dla
    > banku, moim zdaniem).

    Ja w swoim portfelu nosze jedna karte z chipem... PKN Orlen. Zawsze
    zastanawialem sie czemu ludzie tak dziwnie patrza jak wyciagalem swoje
    dziwne Amexy czy DC. Teraz juz wiem, ze to przez te obciachowe karty bez
    chipow ;). Teraz korzystam z MC i awaryjnie VISA, ale tez nie maja chipow
    :(. Co mam zrobic? Tak bardzo chcialbym miec platynowa VE ;).

    MK

  • 8. Data: 2009-07-07 17:43:11
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    k...@o...pl pisze:
    > zakładam, że czipową trudniej zrobić frauda
    > czy jestem w błedzie?

    Największe szansę masz na frauda przez internet, gdzie nie ma znaczenie
    czy to PIN czy podpis.

    Przy chipie trudniej udowodnić, że nie jest się wielbłądem (czyt. że nie
    autoryzowało się transakcji), z drugiej strony łatwiej podrobić podpis
    niż zdobyć PIN.

    --
    Mithos

  • 9. Data: 2009-07-07 19:03:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mithos wrote:
    > z drugiej strony łatwiej podrobić podpis
    > niż zdobyć PIN.

    Ale jak sie juz zdobędzie PIN to łatwiej udowodnić, że to nie mój podpis
    niż, że to nie ja wklepałem PIN.

  • 10. Data: 2009-07-07 19:20:37
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    witek pisze:
    > Ale jak sie juz zdobędzie PIN to łatwiej udowodnić, że to nie mój podpis
    > niż, że to nie ja wklepałem PIN.

    Dokładnie tak jest.

    Ale ukraść kartę, podpatrzeć PIN to jednak już dwa zdarzenia, które nie
    są znowu takie proste do zrealizowania. A karty chip/PIN jednak w 95%
    przypadków jednak obsługiwane są przez chip, więc ryzyko skanu jest
    jakby mniejsze.

    --
    Mithos