  • 1. Data: 2007-09-26 22:50:35
    Temat: [Rajfi] Regulamin KK
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    W regulaminie KK Rajfiego dość istotna zmiana dotycząca transakcji
    gotówkowych. W nowej wersji oprocentowanie jest naliczane nie od dnia
    rozliczenia transakcji przez bank, ale od dnia jej wykonania. Bardzo mądre
    posunięcie ze strony banku. Choć stan dotychczasowy był bardzo korzystny dla
    posiadaczy kart, było to jednak 'przegięcie' z punktu widzenia interesu
    banku.

    Nie będą już zatem prawdopodobnie możliwe transakcje cykliczne: przelew z
    karty w piątek pierwszym Elixirem (rozliczał się w poniedziałek), spłata w
    poniedziałek wieczorem i zupełny brak odsetek za te 4 dni użytkowania
    gotówki z karty. Dotychczas w praktyce było możliwe uzyskanie
    nieoprocentowanego kredytu z karty w efektywnej wysokości nieco ponad 40%
    jej limitu (dla limitów niższych niż 20k, po wprowadzeniu powszechnie
    dostępnej Visy Platinum, dla limitów niższych od 40k). Pomijam tutaj
    naturalnie kartę MasterCard Platinum, bo tam przelewy z karty działają na
    innych zasadach, zresztą nie jest ona dostępna w standardowej ofercie.

    Brawa dla banku za załatanie tej dziury. Karty Rajfiego nadal pozostają w
    mojej skromnej ocenie najlepszymi kartami w PL dla segmentu 'normalnych'
    klientów i dla płatności wyłącznie w złotych. Z fraudem na karcie Rajfiego
    do czynienia nie miałem, więc nie wiem jak by to wyglądało w takiej
    sytuacji, ale daleki jestem od histerii jaka się czasem na grupie w tym
    temacie pojawia. Normalnych reklamacji kilka miałem. Oceniam normalne
    użytkowanie i cechy karty oraz jakość obsługi na infolinii oraz w oddziale
    banku.

    marekz

  • 2. Data: 2007-09-27 11:06:10
    Temat: Re: [Rajfi] Regulamin KK
    Od: Bohdan 'Nexus' Horst <n...@i...pl>

    MarekZ <m...@t...irc.pl> wrote:
> [...]
    > temacie pojawia. Normalnych reklamacji kilka miałem. Oceniam normalne
    > użytkowanie i cechy karty oraz jakość obsługi na infolinii oraz w oddziale

    a co ze słynnym punktem o odpowiedzialności klienta za WSZYSTKIE
    transakcje zdalne? poprawili już?

    Rozdział 6
    Paragraf 36
    Punkt 5
    Podpunkt 2

    "
    Bank NIE odpowiada, bez względu na kwotę, za Transakcje:

    zrealizowane na odległość bez fizycznego przedstawienia karty, w tym w
    szczególności zrealizowane za pośrednictwem telefonu, poczty, lub
    zrealizowane za pośrednictwem internetu bez wykorzystania usługi
    Bezpieczne e-zakupy.
    "

    (regulamin z 27 sierpnia 2007)

    btw "Bezpieczne e-zakupy" wg regulaminu to 3D secure - czyżby już nie
    tylko BZWBK to wprowadził?

    pozdrawiam

    --
    Bohdan 'Nexus' Horst

  • 3. Data: 2007-09-27 15:09:01
    Od: Bohdan 'Nexus' Horst <n...@i...pl>

    MarekZ <m...@t...irc.pl> wrote:
> [...]

    "

    (regulamin z 27 sierpnia 2007)

    btw "Bezpieczne e-zakupy" wg regulaminu to 3D secure - czyżby już nie

    p.s. dzwoniłem na infolinię i konsultantka stwierdziła, że na razie
    tylko planują wprowadzić 3D Secure - regulamin zmienili z wyprzedzeniem
    :)

    --
    Bohdan 'Nexus' Horst

  • 4. Data: 2007-09-27 21:15:40
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ napisał(a):
> [...]
    > temacie pojawia. Normalnych reklamacji kilka miałem. Oceniam normalne
    > użytkowanie i cechy karty oraz jakość obsługi na infolinii oraz w oddziale

    Ja nie widze w kartach Raiffeisen nic rewelacyjnego. Bardzo slaby
    podglad online, karty nie cechuja sie niczym nadzwyczajnym, obsluga
    srednio elastyczna ("moze pan zastrzec karte tylko z powodu kradziezy
    lub zgubienia", ale ja karte mam tylko pies mi ja pogryzl, "mozne pan
    zastrzec karte tylko z powodu kradziezy lub zgubienia", ale nikt mi jej
    nie ukradl, caly czas ja mam, "mozne pan zastrzec karte tylko z powodu
    kradziezy lub zgubienia"), pojawialy sie sygnaly o tym, ze bank zostawia
    klienta na lodzie w przypadku frauda.

    Poki karta dziala dobrze, to kazdy bank sie tutaj sprawdza. Prawdziwy
    test przechodzi sie jednak w chwilach kryzysowych (fraud) albo jak sie
    chce zalatwic cos srednio standardowego. Z tego np. powodu duzo stracilo
    u mnie Millenium (mozna sobie poczytac, bo o tym pisalem), bo tam
    obsluga jest po prostu zenujaca. Niepodoba mi sie tez np. sposob
    zwalniania z oplat w Citi. Zobacze jak mi sie Multi sprawdzi w przypadku
    frauda, ktorego wlasnie reklamuje. Jesli tak ze bede niezadowolony to
    zamykam tam wszystko co mam (i niech sobie swoja karte z limitem 16k
    wsadza pod siedzenie).

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2007-09-27 21:59:15
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > Ja nie widze w kartach Raiffeisen nic rewelacyjnego.

    Ja widzę. Najdłuższe grace periody, bezprowizyjne przelewy oraz szeroki
    asortyment wypukłych kart a także ich wysoka dostępność, bez sztucznych
    barier, jak np. w BZWBK. Cztery dobre cechy produkcie jednego banku.

    > Bardzo slaby podglad online

    A co jest w nim bardzo słabego np. w porównaniu do ING czy Citi. Pomijając
    już te Getin Banki i inne wynalazki. Zgadzam się, że to nie rewelacja, ale
    bardzo słabym go nazywać to może jednak lekka przesada.

    > karty nie cechuja sie niczym nadzwyczajnym, obsluga srednio elastyczna

    Obsługa najlepsza z jaką się spotkałem wśród polskich banków, nie raz bank
    okazał się elastyczny na poziomie oddziału lub centrali. Zresztą w
    najbliższych dniach ponownie tę elastyczność przetestuję, tzn. chcę zrobić
    coś na co nie mają standardowej procedury. A z kilkoma bankami miałem i mam
    do czynienia i jak sobie pomyślę np. o elastyczności w wykonaniu Multi,
    mbanku czy BPH, to więcej bym postawił na zycie na Marsie.

> [...]
    > powodu kradziezy lub zgubienia", ale nikt mi jej nie ukradl, caly czas ja
    > mam, "mozne pan zastrzec karte tylko z powodu kradziezy lub zgubienia")

    OK. Co uniemożliwiło ci zastrzeżenie karty z powodu zagubienia? Zresztą tak
    naprawdę można zastrzec z innym powodów. Z wprowadzeniem na stop-listę lub
    bez. Jest wiele różnych kodów zastrzeżenia. Być może tak jest tylko w
    oddziale a na infolinii jest jakaś uproszczona wersja tych możliwości. A
    może uważasz, że lepiej by było aby na infolinii było 100 możliwości wyboru
    powodu zastrzeżenia karty? Co by to wniosło? Moim zdaniem usiłujesz stworzyć
    problem z niczego, najlogiczniej to by było gdyby nie było potrzeby
    podawania powodu - zastrzegasz i już, bo taki masz kaprys.

    > pojawialy sie sygnaly o tym, ze bank zostawia klienta na lodzie w
    > przypadku frauda.

    Może się i pojawiały. Ale znasz rzeczywisty przykład takiego fraudu i znasz
    jego szczegóły? Pewnych rzeczy bank nie jest w stanie przeskoczyć, cokolwiek
    sobie nie wpisze w regulaminie. Tzn. tego ustawowego 150 euro.

> [...]
    > Millenium (mozna sobie poczytac, bo o tym pisalem), bo tam obsluga jest po

    Nie pisz mi o Mille, bo aż wstyd napisać z jaką odmianą niekompetencji,
    spychologii i chyba nawet elementów bezmyślności oraz uporu się spotkałem i
    nadal spotykam w Mille w kwestii obsługi kart. I to nie na poziomie
    infolinii czy oddziału, a na poziomie centrali banku. I nie tyle mi chodzi o
    samo podejście banku, ile o wciskanie ciemnoty i brnięcie w zaparte.
    Żenujące jest tutaj rzeczywiście dobrym określeniem. W każdym razie ja
    obecnie nie mam żadnej z kart Mille.

    > Niepodoba mi sie tez np. sposob zwalniania z oplat w Citi.

    Citi to bank nieco reliktowy. Ich sen o potędze z przed 10 lat wciąż chyba
    jeszcze po części trwa. Ja ich nie lubię za agresywną akwizycję. To
    dzwonienie po zwolnienie z opłaty też żenujące.

    > Zobacze jak mi sie Multi sprawdzi w przypadku frauda, ktorego wlasnie
    > reklamuje. Jesli tak ze bede niezadowolony to zamykam tam wszystko co mam
    > (i niech sobie swoja karte z limitem 16k wsadza pod siedzenie).

    W karcie Multi nie ma niczego szczególnego, może poza najwyższym stopniem
    onlajnowości salda karty. Nie demonizujmy tak roli podglądu internetowego. W
    istocie moim zdaniem, karta Multi jest ogólnie do dupy. Jej zaletą którą
    dostrzegam jest kwotowa opłata za wypłatę środków z bankomatu zamiast
    procentowej (to namiastka przelewu z karty). Ale znowu ograniczenie limitu
    gotówkowego do 50% całego to nędza. :->

    marekz

  • 6. Data: 2007-09-28 06:53:11
    Od: "bohuszek" <b...@o...pl>

    > Poki karta dziala dobrze, to kazdy bank sie tutaj sprawdza. Prawdziwy test
    > przechodzi sie jednak w chwilach kryzysowych [ciach]

    no tutaj chciałem pochwalić Rajfiego za ludzkie podejście do sprawy, o
    której pisałem kiedyś (daaaawno). Dla przypomnienia: zleciłem spłatę karty
    na dzień 08.04.2005 w dniu 28.03.2005. Dla kolejnego przypomnienia,
    08.04.2005 to dzień pogrzebu Jana Pawła II, w którym banki nie pracowały. W
    dniu 28.03.2005 nikt nie był w stanie przewidzieć rozwoju wydarzeń
    związanych z osobą Papieża Polaka. Moje inteligo - mimo przyjęcia daty
    przelewu na 08.04.2005 - przelało 11.04.2005 (poniedziałek) a Rajfi naliczył
    mi karę. Po wyjaśnieniach - Rajfi odstąpił od kary.

    W całej tej sytuacji rozśmieszyło mnie inteligo, wymagając ode mnie
    codziennego czytania aktualności na stronie banku.

    pozdrawiam
    bohuszek

  • 7. Data: 2007-09-28 07:12:14
    Od: Bohdan 'Nexus' Horst <n...@i...pl>

    MarekZ <m...@t...irc.pl> wrote:
> [...]
    > jego szczegóły? Pewnych rzeczy bank nie jest w stanie przeskoczyć, cokolwiek
    > sobie nie wpisze w regulaminie. Tzn. tego ustawowego 150 euro.

    USTAWA o elektronicznych instrumentach płatniczych

    Art. 28.

    punkt 2.

    O ile umowa nie przewiduje inaczej, posiadacza obciążają operacje
    dokonane z użyciem utraconej karty płatniczej do czasu zgłoszenia
    wydawcy jej utraty, do kwoty stanowiącej równowartość w złotych 150
    euro. Ograniczenie to nie dotyczy operacji, do których doszło z winy
    posiadacza lub użytkownika, a w szczególności gdy nie dopełnił on
    obowiązków określonych w art. 16 ust. 1 lub w art. 27 ust. 1. Posiadacza
    nie obciążają operacje dokonane z użyciem utraconej karty płatniczej,
    jeżeli ich dokonanie nastąpiło wskutek nienależytego wykonania
    zobowiązania przez wydawcę lub akceptanta. Postanowienia umowne mniej
    korzystne dla posiadacza są nieważne.

    punkt 6.

    O ile umowa o kartę płatniczą przewiduje taką możliwość, posiadacza
    obciążają operacje dokonane na odległość, mimo iż karta płatnicza
    została wykorzystana bez fizycznego przedstawienia.

    nie jestem prawnikiem, ale juz parę razy na grupie było, że niektóre
    banki powołują się na punkt 6 ustawy i odmawiają respektowania limitu
    150E w przypadku transakcji zdalnych (karta nie została utracona więc
    klient nie może się powoływać na punkt 2 ustawy)

    pozdrawiam

    --
    Bohdan 'Nexus' Horst

  • 8. Data: 2007-09-28 07:19:25
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    To teraz trochę ode mnie.
    Co do moich doświadczeń w sprawie Rajfi vs Citi:
    - program rabatowy Citi ma deko większe % i np jak kupowałem laptopa i nie
    dostałem zniżki w sklepie, po telefonie do Citi i jego interwencji zniżka
    została mi przyznana w Rajfim jest zapis, że sklep może nie przyznać zniżki
    i koniec bank umywa ręce.
    - co do zwolnienia za kolejny rok to tutaj fakt, że trochę drażni sposób
    Citi, ale wydaj mi się że jest tak z innego powodu, po prostu jak nie
    zadzwonisz, to bank nalicza opłatę i ma zysk niezależnie jaki obrót był na
    karcie.
    - co do elastyczności to na razie testowałem Citi i jestem zadowolony i w
    sumie zaskoczony, że moje sprawy załatwiono tak jak chciałem (pisałem na
    grupie jedna to sprawa z tym programem rabatowym a druga to automatyczna
    spłata). Co do Rajfiego nie mam tutaj niestety nic do powiedzenia, co
    oczywiście nie znaczy, że jest tam źle.

    Co do samego Rajfiego to jest tam tak jak wszędzie, czyli po prostu jak się
    trafi :)
    Ostatnio np przed wyjazdem na wakacje chciałem sobie wziąść kk dookoła
    świata i ponad miesiąc prędzej zacząłem sprawę załatwiać a i tak nie
    zdążyłem, bo bank przysłał mi MC UEFA - telefon na partyline Pani odszukała
    papiery i mówi "tutaj nie ma jaką Pan chciał kartę" a pamiętam, że
    wybierałem sobie wzór i później jeszcze potwierdzałem ten wzór podczas
    rozmowy z konsultantem.
    Kolega ostatnio chciał sobie aktywować dostęp do www. Zadzwonił z pracy, ale
    były potrzebne dokumenty, więc konsultant(ka) mówi, że oddzwoni "dobrze
    tylko proszę tak po godzinie 16.30, bo jestem kierowcą i w pracy za bardzo
    nie mogę tylko w domu. Z tego co mi mówił to udało się bodajże za 5 razem.
    Cały czas miał telefony w godzinach 12-14 i mimo, że podawał i ktoś tam
    zapisywał "kontakt po 16.30" :)
    Reasumując w Rajfim nie jest tak źle, ale rewelacji to też bym się tam
    raczej nie doszukiwał.

    Xenocide

  • 9. Data: 2007-09-28 07:38:06
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski pisze:

    > Reasumując w Rajfim nie jest tak źle, ale rewelacji to też bym się tam
    > raczej nie doszukiwał.

    Jest jeszcze jedna, co najmniej, przewaga Raiffeisena: zamykanie karty
    trwa chwilę i jest ostateczne, skuteczne i nie ciągnie się za
    człowiekiem, jak smród za wojskiem.
    Zamykanie czegokolwiek w Citi jest meczące, długie i zazwyczaj nie do
    końca skuteczne.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 10. Data: 2007-09-28 07:55:08
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    yayco wrote:

> [...]
    > człowiekiem, jak smród za wojskiem.
    > Zamykanie czegokolwiek w Citi jest meczące, długie i zazwyczaj nie do

    No tego jeszcze nie testowałem, ale warto wiedzieć. Co do Citi to fakt.
    Kolega chciał ostatnio zamknąć kk VISA ze względu na przeliczniki to efekt
    jest taki, że ma dwie VISA i MC.
    Ostatnio zamykałem kk w ING i Pani gdzieś zadzwoniła i spytała się kogoś
    odnośnie mojej kk i obciążeń, po czym przeciąła kartę i
    powiedziała "zamknięta". Z poziomu www widzę kartę jako zastrzeżona - mając
    w pamięci czas po którym pojawiła się ona na www to pewnie szybko nie
    zniknie ;)

    Xenocide