    From: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: [Rajfi] Regulamin KK
    Date: Thu, 27 Sep 2007 00:50:35 +0200

    W regulaminie KK Rajfiego dość istotna zmiana dotycząca transakcji
    gotówkowych. W nowej wersji oprocentowanie jest naliczane nie od dnia
    rozliczenia transakcji przez bank, ale od dnia jej wykonania. Bardzo mądre
    posunięcie ze strony banku. Choć stan dotychczasowy był bardzo korzystny dla
    posiadaczy kart, było to jednak 'przegięcie' z punktu widzenia interesu
    banku.

    Nie będą już zatem prawdopodobnie możliwe transakcje cykliczne: przelew z
    karty w piątek pierwszym Elixirem (rozliczał się w poniedziałek), spłata w
    poniedziałek wieczorem i zupełny brak odsetek za te 4 dni użytkowania
    gotówki z karty. Dotychczas w praktyce było możliwe uzyskanie
    nieoprocentowanego kredytu z karty w efektywnej wysokości nieco ponad 40%
    jej limitu (dla limitów niższych niż 20k, po wprowadzeniu powszechnie
    dostępnej Visy Platinum, dla limitów niższych od 40k). Pomijam tutaj
    naturalnie kartę MasterCard Platinum, bo tam przelewy z karty działają na
    innych zasadach, zresztą nie jest ona dostępna w standardowej ofercie.

    Brawa dla banku za załatanie tej dziury. Karty Rajfiego nadal pozostają w
    mojej skromnej ocenie najlepszymi kartami w PL dla segmentu 'normalnych'
    klientów i dla płatności wyłącznie w złotych. Z fraudem na karcie Rajfiego
    do czynienia nie miałem, więc nie wiem jak by to wyglądało w takiej
    sytuacji, ale daleki jestem od histerii jaka się czasem na grupie w tym
    temacie pojawia. Normalnych reklamacji kilka miałem. Oceniam normalne
    użytkowanie i cechy karty oraz jakość obsługi na infolinii oraz w oddziale
    banku.

    marekz