  • 21. Data: 2002-12-20 13:12:14
    Temat: Re: Raport Bankier.pl o Kartach
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > prawie ze wszystkiego wyspowiadać i podpisać umowę - cyrograf z bankiem.
    > Jeżeli banki nie zmienią swojego podejścia, to nie wróżę wielkiego rozwoju
    > rynku kart kredytowych w Polsce, zwłaszcza jeżeli weźmiemy pod uwagę
    > ostatnie zmiany w kodeksie pracy - kartę kredytową będą mogli otrzymać tylko
    > nieliczni szczęśliwcy, którym szef dał umowę na czas nieokreslony albo osoby
    > które załapały się na taką umowę przed wejściem w życie noweli kodeksu.
    > Czekam na kartę kredytową mBanku - od dłuższego już czasu czytamy, że ma być

    Czekasz na kartę kredytową mbanku!! A czy zastanowiłeś się ile ten kredyt
    będzie Cie kosztował. Jak sobie dobrze policzysz, to na pewno zrezygnujesz.
    Kiedys dostałem ofertę od City założenia karty kredytowej. Policzyłem i
    oniemiałem. Aktualnej ich oferty nie znam (moze ktoś poda) ale sądzę, że dużo
    się nie zmieniło. Poza tym wybieranie gotówki kartą kredytową lub typu charge
    jest szaleństwem (np. w Lukasie 3%, min 4,5zł). Trzeba więc miec co najmniej
    dwie karty lub trzy karty. a to wszystko kosztuje. Społeczeństwo jest biedne.
    Pozdrowienia Tensor1.

  • 22. Data: 2002-12-20 14:37:03
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in
    message news:atv27r$kkf$1@news.onet.pl...

    > Eee :)
    > Dowcip byl niezly - sam sie zdrowo usmialem :D

    Ale moge potwierdzić, że Michał to fajny chłop "w realu" :-))) Michał -
    miałeś takie fajne zdjęcia na stronce kiedyś - chyba z bratem? ;-)

    K. Kowalski

  • 23. Data: 2002-12-20 15:51:13
    Od: s...@p...onet.pl

    > P.S. Ciekaw oczywiscie jestem opinii!

    "Zwłaszcza, jeśli spojrzymy na polski rynek, gdzie otrzymanie takiej karty
    wiąże się ze spełnieniem dość rygorystycznych kryteriów. Banki wprowadzają
    cenzus wieku, minimalnych zarobków, stałej umowy o pracę, a we wniosku o
    wydanie, niektórym prześmiewcom brakuje tylko pytań o rozmiar noszonych butów."

    Spójrz na udział należności nieregularnych w polskich bankach.
    Wnikliwa ocena zdolności kredytowej nie jest w takiej sytyuacji niczym dziwnym.

    "...pozycję Citibanku...
    Raz zajęta przez ten bank pozycja lidera może więc pozostać nienaruszona,
    zwłaszcza przy zachowawczej strategii marketingowej innych banków."

    Nie zapominaj jak ten bank osiągnął taką pozycję. Byli pierwsi, to bardzo ważne.
    Ale obecnie w USA toczą się procesy przeciwko CitiGroup, między innymi o
    przyznawanie kredytów,kart kredytowych ludziom o najniższej zdolności
    kredytowej, którzy wciągani są w kolejną spiralę zadłużenia...(skomplikowany
    problem).

    "Na zakończenie można jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, czy warto posiadać
    kartę kredytową. Odpowiedz brzmi - tak!"

    Nie sądzę. To zależy od indywidualnych porzeb każdego z Nas. Ja mam wysoką
    pożyczkę w koncie o niskim oprocentowaniu i to jest dla mnie korzystniejsze.
    Z puktu widzenia banków, na pewno tak.

    cześć

  • 24. Data: 2002-12-20 16:19:24
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik <s...@p...onet.pl>

    > Nie sądzę. To zależy od indywidualnych porzeb każdego z Nas. Ja mam wysoką
    > pożyczkę w koncie o niskim oprocentowaniu i to jest dla mnie
    korzystniejsze.
    > Z puktu widzenia banków, na pewno tak.

    tym bardziej ci sie oplaca KK - dzieki karcie dostajesz dodatkowe dni
    nieoprocentowanego zadluzenia sie, pod warunkiem ze cale zadluzenie z karty
    splacisz w terminie z tego rachunku na ktorym ci przyznali mozliwosc taniego
    zadluzenia sie.

    Jasne, ze nikt ci nie kaze placic wysokich odsetek KK ;-)))
    *** blad ***

  • 25. Data: 2002-12-20 16:36:47
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > zadluzenia sie.
    >
    > Jasne, ze nikt ci nie kaze placic wysokich odsetek KK  ;-)))

    Czy liczyłeś koszt kredytu. Jeżeli tak to podaj więcej szczegółów. Trudno
    wierzyć na słowo, że się opłaca. Pozdrowienia Tensor1.

  • 26. Data: 2002-12-20 17:48:43
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Ale moge potwierdzić, że Michał to fajny chłop "w realu" :-)))
    Michał -
    > miałeś takie fajne zdjęcia na stronce kiedyś - chyba z bratem? ;-)

    To kumpel z Radomia ;)
    A na nim wygladalem jakos normalnie - pozniej kupilem sobie cyfrowke
    :)

  • 27. Data: 2002-12-20 17:51:00
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Czy liczyłeś koszt kredytu. Jeżeli tak to podaj więcej szczegółów.
    Trudno
    > wierzyć na słowo, że się opłaca. Pozdrowienia

    Brac kredytu na KK sie nie oplaca to pewne.
    Z drugiej strony jesli korzystamy z debetu - to placimy za niego od
    razu... A chyba lepiej np. miec KK + debet - bo zarabiamy te
    kilkanascie dni.
    Oczywioscie trzeba splacac calosc od razu :)

  • 28. Data: 2002-12-20 17:57:35
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Chyba jednak za bardzo uwierzyles w swa teze, ze banki nie wydaja/za
    malo
    > wydaja KK.
    > IMO one tez juz zauwazyly luke.
    > Przegapiles IMO kontrofensywe BPH PBK - kilka kart (VC i MC do
    wyboru), duzo
    > lepsze oprocentowanie kredytu w karcie niz u konkurencji.
    > A jesli PKO BP wymieni swoje chargowki na KK to wzrost juz w
    przyszlym roku
    > moze byc skokowy.

    Teraz hitem numer jedne zaczna byc moim zdaniem karty wydawane przez
    rozne firmy przy wspolpracy z bankami - czy to karty z supermarketow -
    czy jak np karta Renault.
    Dalej jednak nie zmienia to faktu, ze oferta jest mala i skierowana do
    bardzo wyselekcjonowanej grupy osob.
    BPHPBK zauwazylem ;) ale co to zaczy duzo lepsze od konurencji???

    Dla mnie nie bedzie niegdy duzo lepsze, kiedy kredyt w RORze mozemy
    miec za ok 12-15%, a oprocentowanie KK zaczyna sie od 20%. Ta karta
    niczym wielkim sie nie wyroznia od innych - kazda cos tam ma - jedna
    ma zdjecie, druga dobre ubezpieczenie ,trzecia najwiekszy GP. Ale
    zadna nie z tych ofert jednak nie rzuca na kolana :)

    Podobnie popatrz na KK Multi - dla internetowcow - wspaniala - ale nie
    wroce jej wielkiego sukcesu przy tym sposobie sprzedazy. Oczywiscie
    mozna spierac sie co jest sukcesem - ale w przypadku KK nie trzeba
    zadowaac sie pozycja malego, niszowego banku - mozna isc dalej. Poza
    CITI, BZWBK i teraz BPHPBK - KK wydaja na szersza skale jak dotad
    banki raczej male...

  • 29. Data: 2002-12-20 18:02:58
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Spójrz na udział należności nieregularnych w polskich bankach.
    > Wnikliwa ocena zdolności kredytowej nie jest w takiej sytyuacji
    niczym dziwnym.

    20%. Zauwaz jednak, ze takie instytucje jak Lukas, Zagiel i inne radza
    sobie dobrze i zwiekszaja akcje kredytowa.
    Wlasie nie wiem jak to jest z tym udzialem naleznosci wyliczanym - czy
    20% wszystkich udzielonuych kredytow, czy 20% sumy - a jesli sumy - to
    przeciez kredyt dla Stoczni Szczecinskiej - to kilkadziesiat tysiecy
    takich drobnych kredytow - wiec to obala te teze! (a wydaje mi sie, ze
    wlasnie jest tak..)
    Patrzac na wspomniane instytuje kredytowe - mozna sobie z tym
    poradzic- czego dowodzi przyklad smaego Lukasa, ktory ma najbardziej
    liebralne warunki udzielania KK.

    > Nie zapominaj jak ten bank osiągnął taką pozycję. Byli pierwsi, to
    bardzo ważne.

    mBank tez byl pierwszy :) Jak widac - klientow mozna
    przyciiagnac -oczywisce zalezy jakich - ale robiac rto co EGG -
    spokojnie mozna odciagnac dotychczaoswych klientow Citka...

> [...]
    > przyznawanie kredytów,kart kredytowych ludziom o najniższej
    zdolności
    > kredytowej, którzy wciągani są w kolejną spiralę

    Ano. Tylko ze dla takich ludzi oprocentowanie jest ok 26% (czyli
    najnizsze z naszych ;) (a normalnie jest ok. 10-12%). W ciagu roku
    bodaje oglaszanych jest 1,5 mln bankructw osob fizycznych ;)
    Czy ja wiem czy to nam groziu - ze wskaznkiem 2/100?

> [...]
    wysoką
    > pożyczkę w koncie o niskim oprocentowaniu i to jest dla mnie

    Ja uwazam, ze warto - jesli sie ja dobrze uzywa. Przeciez KK + debet
    w koncie to idealne rozwiazanie ;)

  • 30. Data: 2002-12-20 18:19:17
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik <t...@p...onet.pl>

    > Czy liczyłeś koszt kredytu. Jeżeli tak to podaj więcej szczegółów. Trudno
    > wierzyć na słowo, że się opłaca. Pozdrowienia Tensor1.

    jak pisal AMRA - tu nie ma co liczyc.
    Zamiast placic od razu z konta na ktorym masz przyznaną pożyczkę płacisz
    z tego samego konta tą samą forsę ale kilka tygodni później - czyli w
    momencie spłącania w całości tego co wydałeś na KK.
    Możesz nam wierzyć na słowo ;-)))
    *** blad ***