    From: janek z pola <a...@e...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: 500+ w bonach
    Date: Thu, 09 Jun 2016 23:10:55 +0200

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    [...]

    > Nie wiem. Postulowałem kiedyś bony w postaci kart płatniczych
    > zorganizowane we współpracy z bankami i sklepami -- dziś obdzieranymi
    > dodatkowym podatkiem. (zamiast podatku -- współpraca w obsłudze
    > dzieciaków; bank by zyskał, dzieciak by zyskał, sklep by zyskał, ale
    > urzędnik by nie zyskał, gdyż by stracił kontrolę nad całym
    > przedsięwzięciem)

    Zwykle nie odpowiadam temu uczestnikowi. Zatem mały wyjątek.

    Akurat się mylisz co do braku kontroli i to srodze. Płatność kartami to jest
    idealna sytuacja do kontroli. Już w istniejącej otoczce technonologicznej
    urzędy otrzymałyby pełen wgląd w kwoty transakcji, adresy sklepów
    akceptujących te karty, ich kody MCC i do tego jeszcze dokładny czas
    wykonania transakcji. Ale co za problem, żeby urzędy wymusiły dodatkowe
    informacje - np. żeby do banku przesyłane były pozycje z paragonu tak, jak
    sklep ma to u siebie rozwiązane - czyli np. supermarkety przesyłałyby w
    miarę pełne nazwy produktów.

    Zauważcie, jak szybko banki wdrożyły w systemach transakcyjnych obsługę
    wniosków 500+ - jak dla mnie, tempo ekspresowe - raptem 6 miesięcy po
    mglistych zapowiedziach 500+ już mamy gotowe ekrany w bankach. No nie
    oszukujmy się, "normalne" projekty biznesowe (takie rozwojowe, co bank sam
    postanawia je mieć) mają nikłe szanse na uruchomienie w 6 miesięcy. A tu
    mamy dodatkowo obce API, z którym żaden bank wcześniej nie współpracował, bo
    tego API po prostu nie było.

    Z wysyłką pozycji paragonu do struktur państwowych byłoby pewnie nieco
    trudniej, bo implementację musieliby przeprowadzic producenci systemów
    sklepowych (typu Subiekt czy co się teraz używa). Tym niemniej szaleńcze
    tempo w jakim banki poradziły sobie z integracją z 500+ wskazuje, że to jest
    możliwe.

    Może ktoś z wnętrza jakiegoś dużego banku by nam zdradził, od kiedy realnie
    zaczęły się prace nad integracją z 500+? Ja bym strzelał, że od połowy
    grudnia 2015, a w większości banków system ruszył przed 1 kwietnia 2016.

    --
    Wysłane z pola.