  • Data: 2012-08-14 08:53:06
    Temat: Re: A propos lokowania pieniędzy w złoto ...
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 12 Aug 2012 21:26:56 +0200, Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    wrote:

    >On 2012-08-12, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    >[...]
    >
    >Po pierwsze chyba nikt nie zadał takiego pytania (i samo w sobie jest ono
    >co najmniej abstrakcyjne). Po drugie nie można udzielić poprawnej odpowiedzi
    >na takie pytanie, chyba że jesteś reinkarnacją Nostradamusa.

    Można poobserwować sytuację (tzn. co planują emitenci walut),
    strzelać... i trafić.

    Gdyby 2.10.2009 kupić w NBP 1 uncję (3345,46 zł) i dziś ją sprzedać w
    tymże samym NBP (po 173,21 zł za gram, spread wynosi 15% i uwzględniam
    go), to odpowiada to lokacie oprocentowanej na ponad 21% (a trzeba
    dodać, że na wolnym rynku ową uncję można sprzedać za więcej).
    Przy rekordowych cenach złota odpowiadało to momentami lokacie
    oprocentowanej ponad 38%.

    A pytanie, jakie zadałem sobie parę lat temu brzmiało: w co zamienić
    posiadane dolary, żeby nie zostać "z ręką w nocniku", gdy FED będzie
    przeprowadzał kolejne QE? Myślę, że odpowiedź "w złoto" jest wciąż
    aktualna.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski