  • Data: 2012-08-17 11:07:26
    Temat: Re: A propos lokowania pieniędzy w złoto ...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.08.2012 09:05, Jarek Andrzejewski pisze:

    > to i tak duuuuużo więcej niż "tradycja wartości" jakiejkolwiek waluty.

    Waluty są narzędziem, nie celem samym w sobie, i banki centralne mają
    ogromne możliwości ich kontrolowania.

    To jest system potrzebny i kontrolowany, z reguły poza bezpośrednią
    kontrolą rządów - nie tak łatwo go rozwalić bez dużej katastrofy, której
    nikt nie chce.

    [ciach]

    > Ale oczywiście zgadzam się, że waluta jest łatwiej podzielna. Problem
    > jest taki, że (według mnie) dziś możesz mieć waluty na uncję, a
    > jutro... waluty tyle samo, ale za towar za pół uncji reszty już nie
    > będzie.

    Dobra, to wymień artykuły w miarę konieczne do codziennego życia,
    włączając w to usługi, kupowane w miarę regularnie (a nie raz na parę
    lat) za które w złotówkach musisz zapłacić 3x więcej niż w 2006.

    Nawet paliwa zdrożały tylko o mniej-więcej połowę, a większość tej ceny
    to podatki.

    Nie będę potrzebował.