  • Data: 2012-08-17 10:55:01
    Temat: Re: A propos lokowania pieniędzy w złoto ...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.08.2012 09:20, Jarek Andrzejewski pisze:

    > zgadzam się. Szwajcaria ma zapisany w konstytucji zakaz uchwalania
    > budżetu z deficytem a dodatkowo długą tradycję poważnego traktowania
    > pieniędzy (swoich i cudzych), więc to logiczne, że ludzie są skłonni
    > zmieniać swoje oszczędności w zagrożonych walutach na franka nawet
    > wtedy, jeśli nominalnie na tym tracą.

    I zobacz, że Szwajcaria miała przez to kłopoty i musiała sztucznie
    interweniować w kurs wymiany.

    > Napisałeś "Wg mnie /.../ oszczędności to /.../
    > rezerwa, /.../ do czego różne waluty lepiej się
    > nadają niż minerały. Wszystko inne może szlag trafić/.../"
    > (oryginalnie: "Wg mnie w dzisiejszych czasach jedyne sensowne
    > oszczędności to awaryjna rezerwa, _maksymalnie_ kilkuletnia, do czego
    > różne waluty lepiej się nadają niż minerały (łatwiej
    > przekształcić/przehandlować). Wszystko inne może szlag trafić")
    >
    > Skoro piszesz, że "wszystko _inne_ może szlag trafić", to jest dla
    > mnie jasne, że nie uważasz, że waluty także może szlag trafić.

    Nie tak szybko i nie bez wyraźnych sygnałów ostrzegawczych (np.
    bezpośrednie zagrożenie poważną wojną między np. Chinami a USA). Zbyt
    dużo od nich zależy, żeby nie były nawet na siłę podtrzymywane.

    > Gdybyś uważał inaczej, napisałbyś "wszystko szlag może trafić", bez
    > określenia "inne".

    Twoja wiedza o możliwościach inwestycji jest na prawdę ograniczona. Inne
    - czyli inne niż wymienione. Waluty są chronione przez rządy państw.
    Złoto jest chronione przez przesądy, ale ciężko się nim posługiwać.

    Inne opcje to np. akcje albo.... złoto wirtualne. Którym niby łatwo się
    posługiwać (więc odpada ten argument), ale nie ma realnej substancji i z
    reguły jest jakimś kantem.