  • Data: 2012-09-25 19:39:43
    Temat: Re: Alior Sync blokady kursy walut
    Od: osa <w...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-09-25 09:46, krzysztofsf pisze:
    > Wlasnie zrobilem sobie, jak sie okazuje, debet niedozwolony na Syncu.
    >
    > Rozumiem, ze rozliczyli sobie transakcje wtedy, gdy kurs byl dla nich
    > korzystniejszy, ale zaskoczylo mnie, ze robiac blokade nie zrobili
    > rezerwy na zmiany kursu pomiedzy zakupem a ksiegowaniem.

    W teorie spiskowe nie wnikam, ale nie znam banku, który robi takie 'rezerwy'

    > spodziewalem
    > sie, po lekturze kilku wpisow w roznych okresach czasu, zawyzonej
    > blokady z ktorej po zaksiegowaniu ewentualna pozostalosc zostanie
    > zwrocona na konto.

    Tylko dlaczego założyłeś że kurs spadnie, a nie wzrośnie... to są waluty
    i nigdy nie wiemy po jakim kursie transakcja będzie rozliczona. Tym
    bardziej, że może np. minąć rok od blokady do rozliczenia.

    > W kazdym razie, transakcji walutowych juz nie bede robil ich karta, ze
    > wzgledu na nieprecyzyjne blokady.

    A znacz bank, który rozliczy transakcję po kursie z blokady?

    > Trzy dni opoznienia przy ksiegowaniu i zastosowanie kursu z dnia
    > ksiegowania jest chyba standardem w wiekszosci bankow?

    Tak. Co więcej, często blokady są robione po kursie VISA/Mastercard i a
    rozliczone po kursie banku więc nawet gdyby jakimś cudem doszło do
    rozliczenia w tym samym dniu to też może być inny kurs ;) To tak żeby
    było łatwiej ;)