  • Data: 2012-09-25 21:57:39
    Temat: Re: Alior Sync blokady kursy walut
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 25 Sep 2012 19:39:43 +0200, osa napisał(a):

    > Tylko dlaczego założyłeś że kurs spadnie, a nie wzrośnie... to są waluty
    > i nigdy nie wiemy po jakim kursie transakcja będzie rozliczona. Tym
    > bardziej, że może np. minąć rok od blokady do rozliczenia.

    To na pewno nie jest sprawa zmiany kursów.
    Kiedyś będąc w Chorwacji, zachęcony z korzystnymi kursami jakie
    wychodziły mi z kwot blokad, wszystkie rachunki płaciłem kartą mBanku.
    Operacje były codziennie, a czasami nawet kilka operacji dziennie.
    Po powrocie do kraju odkryłem, że wszystkie operacje obciążyły mi konto
    kwotami wyższymi od kwoty blokad dokładnie w takim samym stopniu (AFAIR
    o 3%), natomiast *ani jedna* kwota obciążenia nie była niższa od kwoty
    blokady.
    Gdyby zmiany kwot były spowodowane zmianami kursów, to statystycznie
    tyle samo zmian byłoby w górę, jak i w dół (kurs chorwackiej kuny jest
    dosyć stabilny).
    Przypuszczam więc, że blokada następuje po jakimś kursie Visy, a potem
    przy obciążeniu konta bank do tego dolicza swoją prowizję.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof