  • Data: 2009-11-01 08:54:16
    Temat: Re: Alior czy mBank - podejście do klienta?
    Od: "jQ" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michal" <m...@n...org> napisał w wiadomości
    news:hcjajh$42k$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    jQ pisze:

    > Porównanie ofert imho przede wszystkim. ;))) Zależy z jakich usług
    > zamierzasz korzystać.
    Więc przede wszystkim zależy mi na tym, by 99,9% spraw móc załatwić przez
    internet. Narazie skłaniam się ku Aliorowi z 2 względów:
    - wypłata z wszystkich bankomatów za darmo. Ostatnio, jak za pośrednictwem
    Lukasa wypłłaciłem dwukrotnie gotówkę w Czechach, to mało zawału nie
    dostałem. Nie dość, że przeliczyli po kursie ponad 0,18 zł / korona ( a był
    ok. 0,1650w NBP), to jeszcze od każdej z transakcji pobrali charge 10 zł
    - Przelew z KK na dowolne konto, traktowany jak operacja bezgotówkowa (1%
    prowizji). Tego mi brakowało. Nie wszędzie zapłacę kartą (brak terminala w
    sklepie), a nie zawsze chcę płacić gotówką z konta bieżącego.

    > mbank ma ich znacznie więcej
    Na przykład? Generalnie z konta oszczędnościowego korzystałem, ale z lokat
    już niespecjalnie. Jakies fundusze inwestycyjne mnie poki co nie
    interesują - zraziłem się do nich, jak się dałem w Millennium nabrać na nie

    > Z kolei karta kredytowa- zdecydowanie Alior
    No to jest jedno z narzędzi, z którego korzystam najczęściej :) Widziałem,
    że Alior uzależnia oprocentowanie od wysokości zadłużenia, w mBanku wybiera
    się w zalezności od tego, ile zapłaci się za wznowienie karty (czyli de
    facto kalkuluje się wielkość obrotów na karcie). Liczył ktoś, co się
    bardziej opłaca? Choć i tak wypada to lepiej niż Lukas, gdzie mam cały czas
    20%, a w Aliorze tylko do 5000 zł. Powyżej 10 000 mam 18%

    > Załóż jedno i drugie (Alior- o ile Ci nie zależy- możesz bez karty),
    > potestuj, wybierz lepsze dla siebie. W mbanku poczekaj na MasterCard- a
    > nuż coś ciekawego przez przypadek wymyślą.
    Chyba jednak założę podstawowe (tam gdzie wpływa pensja) w Aliorze. Jak
    pisałem, jestem wygodnicki i wolę mieć KK razem z głownym kontem, a karty, z
    tego co piszecie, w Aliorze wypadają lepiej. Może z czasem założę też w
    mBanku - wszak tam za prowadzenie nic się nie płaci :)