  • Data: 2009-11-01 06:31:14
    Temat: Re: Alior czy mBank - podejście do klienta?
    Od: Michal <m...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

    jQ pisze:
    > Uciekam od Lukasa. Nie dlatego, że drogo, czy cokolkwiek takiego. Po prostu
    > przez rok nie potrafią załatwić jednej, głupiej sprawy w ich systemie.
    > Rozważam przejście do mBanku lub Aliora. Porównywałem ich oferty, ale nie

    Porównanie ofert imho przede wszystkim. ;))) Zależy z jakich usług
    zamierzasz korzystać. mbank ma ich znacznie więcej i w ramach
    "podstawowych" usług bankowych wypada IMVHO korzystniej- oprocentowanie
    rachunków oszczędnościowych lekko powyżej inflacji (a nie poniżej jak w
    AB), SFI bez opłat manipulacyjnych, lepiej oprocentowane lokaty.
    Oprocentowanie w Aliorze to jest jakaś kpina, w mbanku przynajmniej
    podstawowe produkty zachowują reszty przyzwoitości i chronią przed inflacją.

    To SFI w mbanku jest naprawdę jedną z najmocniejszych stron- warto
    zwrócić uwagę.

    Do tego bardzo wygodny dostęp do usług których w Aliorze nie ma- łatwo
    się można ubezpieczyć online, na przykład.

    Z kolei karta kredytowa- zdecydowanie Alior (chyba, że zależy Ci na
    prostej bezpłatności i niczym więcej, ale to dzisiaj standard chyba?).
    Zobaczymy czy mbank coś ciekawego z MasterCardem stworzy.

    > odpowiedzą mi one na jedno, zasadnicze pytanie - jak wygląda tam podejście
    > do klienta,

    W moim wypadku- ale ja jestem "szczęśliwcem" i obsługę mbanku i Aliora
    oceniam bardzo dobrze. Nie było żadnych wpadek póki co.

    >i jak wygląda na codzień działanie banku. czuy często zdarzają
    > się pady systemu?

    U Aliora znacznie częściej, w mbanku znacznie rzadziej. mbank jest
    "truly online" czego o Aliorze powiedzieć się niestety nie da. Natomiast
    sama funkcjonalność systemu- Alior w wielu miejscach już jest lepszy niż
    mbank.

    > Czy wszystko działa sprawnie, czy tez mają jakieś
    > "upierdliwe" niedogodności?

    Wszystko jest kwestią przyzwyczajenia. Na szczęście masz do dyspozycji
    demo (i w jednym i w drugim banku nie oddaje istoty systemu- szczególnie
    w Aliorze prawdziwy system jest znacznie lepszy niż demo) a poza tym
    samo założenie rachunków kosztuje 0zł , żeby potestować.

    > Czy reagują na zgłaszane problemy, sugestie itp?

    Każdy na swój sposób tak, Alior wydaje się rozwijać dużo szybciej
    (chociaż ostatnio chyba w BRE też coś się rusza- Multi wprowadził
    codzienną kapitalizację na lokatach, mbank wprowadza MasterCard).

    > No i czy klienta, który ma u nich kilka lat konto, spore obroty i korzysta
    > aktywnie z oferowanych przez nich usług traktują poważnie,

    Zależy co chcesz robić. Przykładowo w mbanku, posiadając RUK, kredyty
    możesz zorganizować w 2 minuty, klikając odpowiednio w systemie;
    podnoszenie i obniżanie litmitów na KK to kwestia 3 minut na telefonie
    (w dzień powszedni w godzinach pracy), może dorobią się procedury zmiany
    typu karty nawet.

    > czy tak samo, jak
    > kogoś, kto przychodzi prosto z ulicy?

    W mbanku regularne wpływy na konto zmieniają bardzo dużo- na swoim
    przykładzie miałem nieodparte wrażenie, że analityk przy podwyższaniu
    limitów nie brał pod uwagę BIK a tylko wpływy na ekonto.
    Z tego co wiem, Alior też zaczął takie wpływy ostatnimi czasy uwzględniać.

    > Podzielcie się, proszę, doświadczeniami.

    Załóż jedno i drugie (Alior- o ile Ci nie zależy- możesz bez karty),
    potestuj, wybierz lepsze dla siebie. W mbanku poczekaj na MasterCard- a
    nuż coś ciekawego przez przypadek wymyślą.

    --
    Michał