  • Data: 2010-02-11 23:05:43
    Temat: Re: Ameryka idzie do przodu!
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 11 Lut, 17:02, "Valdi" <V...@v...pl> wrote:

    > OK. Rozumiem kwestia przyzwyczajenia po jednej jak i drugiej stronie, ale
    > wyjasnij mi (jak najwiekszemu matolowi) w czym i pod jakim wzgledem listowne
    > slanie "papierka" jest lepsze, wygodniejsze itp. od tradycyjnego (z punktu
    > widzenia polskich realiów) przelania za pomoca internetu kasy na inne konto
    > bankowe, która przy odpowiednim zalozeniu bedzie na nim:
    > 1. po sekundzie
    > 2. po paru minutach
    > 3. po paru godzinach
    > 4. na drugi dzien (pomijam tutaj kwestie realizacji przelewów ostatnimi
> [...]
    OK, to troche jakbys poprosil Anglika o wyjasnienie w czym i pod jakim
    wzgledem jezdzenie po "niewlasciwej" stronie drogi jest lepsze i
    wygodniejsze od "tradycyjnego" z punktu widzenia polskich realiow.

    Najprosciej: (1) nie musze znac Twojego dwudziestoszesciocyfrowego
    numeru konta zeby Ci dac pieniadze. (2) to Ty znasz moj numer konta i
    Ty je "obciazasz". Mysl w kategoriach kart kredytowych. Zostawiam
    sprzedawcy numer karty a on sobie naleznosc sciaga. Zostawiam Ci numer
    konta (na czeku) a Ty sobie "sciagasz" naleznosc. Teraz wyobraz sobie
    ze wszystko tak dziala.

    Po prostu inna filozofia. Przelewy w Polsce sa "pre-paid", czeki w
    Stanach sa "na kredyt". Ja nie musze miec Twojego przelewu
    natychmiast, bo mi z kolei ktos inny udzielil kredytu i mam 25 dni na
    splate. W ciagu tych 25 dni dostane wyplate przynajmniej raz (wyplaty
    sa co dwa tygodnie albo co tydzien i sa coraz czesciej przelewami,
    przynajmniej dla tych "na etacie") wiec mam staly doplyw gotowki.

    Nie wiem czy jest to lepsze. Jest inne. Na pewno wysylanie czekow
    przez internet jest wygodniejsze niz ich reczne wypisywanie i
    wkladanie do koperty albo wpisywanie dwudziestoszesciocyfrowego numeru
    konta odbiorcy. Przy czym, jak juz pisalem, ja uzywam czekow
    sporadycznie, a rachunki place przez internet/telefon z karty
    kredytowej. A w sytuacjach ekstremalnych jest Western Union.