  • Data: 2010-02-12 15:02:55
    Temat: Re: Ameryka idzie do przodu!
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Lut, 09:39, TZ <g...@t...cy[ROT13]> wrote:

    > [pytania w zasadzie do bradley.st]
    > A jak już ten czek wyśle, nawet przy pomocy listonosza to odbiorca tego
    > czeku co ma począć?
    > Iść bo banku czy na pocztę by go zrealizować?

    Wplacic na swoje konto - w oddziale, w bankomacie (jezeli nowszy model
    to skanuje czek, odczytuje dane na nim zawarte i uznaje konto; jezeli
    starszy to wklada sie czek do koperty i wstukuje sume. Pierwsze $100 z
    depozytu w bankomacie jest do wyplaty natychmiast.) Poczta nie
    realizuje czekow.

    > A może wysłać go ponownie pocztą przy pomocy tego samego listonosza, do
    > swego banku, by ten już jego bank mu naliczył kwotę czeku na konto?

    Tez mozna. Mozna tez czek podpisac z tylu i dac komus innemu, chociaz
    duzo bankow krzywi sie na "third party checks".

    > Dochodzi adresowanie koperty + jej koszta i znaczka.
    > Czas podróży takich przesyłek już pomijamy.

    Ten "problem" rozwiazuja pre-paid envelopes. Z nadrukowanym adresem
    banku i "znaczkiem". Wydawane klientom gratis.

    > A co gdy czek jest bez pokrycia?

    Zalezy jak bardzo. Wiekszosc ludzi ma "overdraft protection" i bank
    honoruje czeki jezeli sie "troszeczke" przeliczyli - np. do $1,000
    albo $2,500. Cos jak "limit kredytowy" w Polsce.

    > Nie wiem czy to się zmieniło, ale nie 'rozmieniłeś' czeku gdy na swoim
    > koncie nie miałeś kwoty na którą opiewał czek.

    Zmienilo sie, ale bank zastrzega sobie ze dopoki czek na 100% nie
    zostanie sprawdzony, to moga Ci odebrac sume, ktora uznali konto.
    Dlatego NIE wysylajmy Rolexow do Nigerii zaraz po tym jak dostalismy
    czek od jakiegos Nigeryjczyka! :)

    Przy niepewnych lub wiekszych transakcjach polecam Money Orders albo
    certified checks, jezeli np. - jako sprzedawca na eBay - ktos ma
    awersje do kart kredytowych. Ale ta generacja juz wymiera.