eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiAwantura o pożyczkomaty w metrze.... › Re: Awantura o pożyczkomaty w metrze....
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Awantura o pożyczkomaty w metrze....
    Date: Wed, 25 May 2016 05:00:38 +0000 (UTC)
    Organization: DOM
    Lines: 57
    Message-ID: <X...@1...0.0.1>
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <nhmhav$pi8$1@node2.news.atman.pl>
    <573ee771$0$690$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <573f5207$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
    <nhnpdj$s27$1@sunflower.man.poznan.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <nhokpk$qb8$2@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <57403994$0$22821$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <r...@4...net> <m...@p...waw.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <m...@p...waw.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <m...@p...waw.pl>
    NNTP-Posting-Host: 79.173.35.225
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1464152438 32082 79.173.35.225 (25 May 2016 05:00:38
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 25 May 2016 05:00:38 +0000 (UTC)
    User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
    X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
    [+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
    X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:623394
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Krzysztof Halasa k...@p...waw.pl ...

    >> Załóżmy ze wiedziały. Trudno mi to zweryfikowac w skali populacji bo
    >> nie znam wielu osób z kredytem CHF a te ktore znam - nie wiedziały a
    >> przynajmniej nie rozumiały go w pelnym zakresie.
    >
    > Tzn. nie wierzyły, że CHF może pójść w górę tyle, ile poszedł.
    > Podejrzewam że pracownicy banków dokładnie tak samo w to nie wierzyli.
    > Ale poszedł, cóż zrobić.
    >
    wierzy li czy nie, zapewniali klientów ze taka sytuacja jest neimozliwa.
    Nie pokazywali konsekwencji.
    A w tym układzie wystepowali w roli profesjonalistów, doradcwo i za to
    braki kase.

    >> Czy w Twojej ocenie cokolwiek zmienia to, ze wiedziały nie z banku i
    >> ze w bankach zagrozenie minimalizowano, wrecz pomijano, nie
    >> informujac klienta, nie tłumaczac konsekwencji etc? Bo ja niestety
    >> spotkałem się tylko z takim podejsciem: niech sie pan nie przejmuje,
    >> dlatego wybralismy franka bo jego kurs jest stały a nawet jak troche
    >> wzrosnie to zapłaci pan jeden czy drugi miesiac rate wyzsza o
    >> 100zl... Brak realnego przedstawienia ryzyka, brak opisu konsekwencji
    >> etc.
    >
    > No ale co tu opisywać - mieszkań nie kupują ludzie, którzy nie
    > potrafią przeliczyć sumy z jednej waluty na drugą. Nie słyszałem, by
    > ktoś twierdził, że kurs jest stały - taki to był w Moskwie, 66
    > kopiejek za dolara, wyrzeźbione w szkle.
    >
    Bo jak wiadomo mieszkania kupuja nie ci co potrzebuja mieszkań a ci co
    znaja sie na produktach finansowych.
    Naprawde trzeba pokazywac, ze sie mylisz...?

    >> Szacuje, ze gdyby postepowano uczciwie, problem kredytów CHF byłby
    >> dzis problemem marginalnym (moze z 10% tego co jest dzis)
    >
    > Ja nie wiem, czy generalnie postępowano nieuczciwie. Myślę, że po
    > prostu wszyscy (łącznie z bankami) założyli, że jeśli przez dłuższy
    > czas było jakoś, to tak będzie zawsze.
    >
    Ale czego konkretnie nie wiesz?
    Tego, ze sprzedajac ten produkt minimalizowano ryzyko, okłamujac tym samym
    klientów?

    >> Ale chyba nie masz złudzen, ze bankom chodziło o kase...?
    >
    > No a o co innego mogłoby chodzić, banki mają zarabiać kasę.
    > Tyle że banki robią kasę na zadowolonych klientach, nie na takich,
    > którzy odeszli z kwitkiem, ani nie na takich, którym kredyt "poszedł
    > w górę" o 100% itd.

    To jest oczywista nieprawda.
    Jeżeli klient spłaci po 30 latach mieszkanie pomimo tego, ze frank
    podskoczył dwukrotnie i spłacił dwa razy tyle, to kwestia zadowolenia
    klienta ma drugorzedne znaczenie. Klient zadowolony czy klient udupiony na
    30 lat - obaj sa tak samo zmuszeni do korzystania z usług banku.
    Powiedziałbym nawet, ze ten drugi bardziej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1