  • Data: 2022-07-22 15:48:42
    Temat: Re: Awaria w ALIOR BANK
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    piątek, 22 lipca 2022 o 14:49:19 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Klienta - to są rozrachunki z klientem.

    Pewnie, że rozrachunki z klientem, ale konto może być banku.
    Tak jak np. takie konto do spłaty pożyczki.
    KK to jeszcze bardziej zakręcone, bo tam też kredyt, ale jeszcze niewypłacony.
    I nie mam pełnej swobody dysponowania, nawet nadpłatą.

    > To nie ma znaczenia, ważne jest że to klient wpłaca i wypłaca z niego
    > pieniądze.
    >
    > Jak np. płacisz przelewem (albo na KP) za towar, to też wpisujesz jako
    > beneficjenta nazwę sklepu, a jednak zapłata jest księgowana na Twoim
    > koncie.

    Ale chyba jako obciążenie?
    Jak jest przelew to zawsze jest księgowany na dwóch kontach.
    Tak samo mógłbyś napisać, że np. "osobny" rachunek wspólnoty mieszkaniowej,
    na który tylko ja wpłacam czynsz, jest prowadzony na moją rzecz - w skarbonce, z
    którą nie mam żadnej umowy.