  • Data: 2022-07-22 21:29:09
    Temat: Re: Awaria w ALIOR BANK
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 22 Jul 2022 20:05:38 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > No właśnie to oszuści wykorzystywali. I w sumie działało, bo mało kto
    > sprawdza numery rachunków widząc przelew od kogoś. Ale w tym konkretnym
    > wypadku przesadzili, bo jednego dnia wysłali cztery od różnych
    > kontrahentów i księgowej "rzuciło się w oczy", że coś jest nie tak, bo
    > czterech kontrahentów płaciło z jednego i tego samego rachunku.

    Ale co - wplacali przez poczte, zeby sprawic wrazenie, ze 4 roznych
    kontrahentow przelalo ze swoich kont ?

    > Czyli taki trochę inny faktoring :-) U nas przy faktoringu przelew chyba
    > idzie z rachunku klienta, a jedynie rachunek do wysokości faktury jest
    > kredytowany.

    Kto wie, moze i wlasnie faktoring, ale po niemiecku.

    Zaraz - u nas faktoring to chyba dostawcy dotyczy - on chce szybko
    pieniadze otrzymac.

    A w Niemczech odwrotnie - dzieki popularnym skontom, klientowi sie
    opłaca szybko zaplacic. Chocby kredytu miał użyc.

    J.