eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiAwaria w ALIOR BANK › Re: Awaria w ALIOR BANK
  • Data: 2022-07-22 18:00:01
    Temat: Re: Awaria w ALIOR BANK
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ale czy wtedy to jest typowy przelew, czy bank sie jakos dogadal z
    > odbiorcą, który mu prowizję placi?

    Typowy przelew. Ludzie też różne sztuczki odczyniali.
    Nie ma prowizji od odbiorcy, bo to jest zwykły przelew.

    > A sama płatnosc jest realizowana wlasnie sposobem "kartowym",
    > choc bez terminala.

    No a do czego używana jest karta?
    Nie nie nie. Do niczego.

    Karta potrzebna jest tylko i wyłącznie w taki sposób, że jest do niej
    przypisany rachunek z limitem kredytowym, z którego można pobrać środki.
    Dokładnie tak samo jak z rachunku bieżącego - na którym są środki
    dostępne - no to może niekoniecznie dokładnie tak samo :-)

    >>> A i są jeszcze uznania za zwroty zakupów - jaki tam jest nr rachunku źródłowego?
    >> Może nie być żadnego. Nie wszystkie zdarzenia mają "rachunek źródłowy".
    >
    > Ale jesli bylo placone kartą, to i zwrot powininien byc "kartowy".
    > Nie wiem, czy im wtedy trzeba jakis nr starej transakcji, czy
    > wystarczy im nr karty - i tak samo jak obciązają, tak i zwracają.

    Właśnie tak: brak rachunku źródłowego zwrotu, chociaż oczywiście gdzieś
    tam pieniądze będą pobrane z rachunku, który pewnie ma swój numer.
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1