  • Data: 2022-07-23 13:44:06
    Temat: Re: Awaria w ALIOR BANK
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.07.2022 o 11:41, Krzysztof Halasa pisze:
    > ZACZĘLI - to wyjaśnia sprawę.
    >
    > Natomiast "ofiara" powinna dobrze to przemyśleć, żeby nie stać się
    > prawdziwą ofiarą następnym razem. Kiedyś to tak było, że towar wydawano
    > na podstawie potwierdzenia zlecenia przelewu. Drukarki były gorsze itd.
    > Mam znajomego, którego też tak oszukano, na szczęście na relatywnie
    > niewielką sumę.

    Z uporem idziesz w kierunku przelewu powiązanego z dostawą czegokolwiek.
    On tu nic nie dostarczali. Nie o to chodziło.

    > Później jednak wszyscy przeszli na system, w którym jest przelew
    > zaksięgowany na koncie, jest wydanie towaru. Pewnie przyczyniło się do
    > tego wprowadzenie Eliksiru (poczta potrafiła przetrzymywać wpłaty
    > wysyłane Sybirem przez tydzień, zarabiając na odsetkach) oraz
    > udostępnienie onlinowego dostępu do historii kont.

    Z całą pewnością. Ale zauważ, ze w opisanym wypadku właśnie o to
    chodziło, by się to zaksięgowało na koncie jako płatność od
    "Kowalskiego". Tak wiec uwaga słuszna, tylko nieadekwatna do omawianej
    sprawy.

    > Jak ktoś chce mieć kredyt kupiecki, to papiery, sprawdzenie w sieci,
    > i dotychczasowa współpraca na takim poziomie, który pokryje ew. straty
    > w przyszłości.

    Albo sensowna dywersyfikacja zagrożenia poprzez wielu klientów na
    mniejsze kwoty. Szanse na to, ze kilku nagle Cie oszuka jest mniejsza
    przy odpowiednich środkach bezpieczeństwa.

    > Sorry potencjalni oszuści - zawsze możecie sobie także załatwić linię
    > kredytową w banku:-)

    Ale oni mieli pieniądze i nie chcieli ich wyłudzić od ofiary poprzez
    niezapłacenie. Są inne sposoby na oszukiwanie.

    --
    Robert Tomasik