eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBank odpowiada za sprawdzenie zgodności nr konta i danych właścicielaRe: Bank odpowiada za sprawdzenie zgodnosci nr konta i danych wlasciciela
  • Data: 2008-12-24 08:59:28
    Temat: Re: Bank odpowiada za sprawdzenie zgodnosci nr konta i danych wlasciciela
    Od: Olgierd <n...@r...org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 24 Dec 2008 09:32:59 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Problem w tym, że nad SN nie ma już niczego i SN jest bogiem prawa.

    No nie do końca. Jeśli się poseł z drugim posłem zeźlą, to mogą zmienić
    prawo. I wówczas wyrok utraci kompletnie znaczenie.
    Zwróć bowiem uwagę, że wyrok oparty jest zapewne ;-) na przepisach prawa,
    te zaś są jasne: art. 921(1) kc mówi o przekazanie "drugiemu" (w domyśle:
    osobie), nie zaś rachunkowi bankowemu.
    Wystarczy dopisać w prawie bankowym albo w kodeksie cywilnym, że w
    przypadku przekazania pieniędzy w formie przelewu bankowego bank jest
    zwolniony z odpowiedzialności, jeśli przekazał pieniądze na wskazany
    numer rachunku bankowego.

    Dyskusję w części "dlaczego to dotknęło bank przelewodawcy, a nie
    przelewobiorcy" pozostawię z krótkim komentarzem: nadawca przelewu nie ma
    umowy z bankiem odbierającym kasę. Zatem jego odpowiedzialność musiałaby
    opierać się na delikcie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl