eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBank odpowiada za sprawdzenie zgodności nr konta i danych właścicielaRe: Bank odpowiada za sprawdzenie zgodnosci nr konta i danych wlasciciela
  • Data: 2008-12-24 09:53:26
    Temat: Re: Bank odpowiada za sprawdzenie zgodnosci nr konta i danych wlasciciela
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "BK" <b...@g...com> wrote in message
    news:89d5ea26-217b-46da-a039-4ddf837b6c3f@d42g2000pr
    b.googlegroups.com...

    > Jak nie potrafie powiedziec? Pokazalem Ci art. 64 z Pb mowiacy o tym,
    > ze odpowiada bank nadawcy i odbiorcy. Tyle, ze bank nadawcy ma umowe z
    > nadawca zawierajaca zapis o wylaczeniu odpowiedzialnosci finansowej
    > NBP.
    >
    > Jak mam Ci jeszcze odpowiedziec? Duzymi literami? Telegram Ci wyslac?

    Gosciu, my wszyscy znamy ten zapis, ale odpowiedzialnosc solidarna to cos
    innego niz polowa odpowiedzialnosci. Gdyby jednak przyjac taka interpretacje
    to by oznaczalo, ze US zostal zupelnie zwolniony z odpowiedzialnosci, a to
    by oznaczalo, ze za wszystkie przekrety np. na Allegro (zwiazana z fake
    mailami o zmianie numeru konta) odpowiadaja banki. W tym wypadku bank nie
    dopuscil sie zadnego uchybienia obowiazujacym praktykom rynkowym. Takie
    orzeczenie oznaczloby, ze bank odbiorcy zawsze ponosi wine, ze nadawca z
    bankiem odbiorcy nie ma zadnej umowy, wiec nie moze byc mowy o wylaczeniu, a
    bank nadawcy zawsze ma wylaczenie dotyczace odpowiedzialnosci za blewne
    zaadresowanie przelewu. To moze oznaczac tylko jedno, w numerze rachunku
    musialby byc numer PESEL lub NIP aby jednoznacznie identyfikowac odbiorcow.
    Z informacji, ktorymi dyzponujemy wynika, ze to orzeczenie jest o kant d***
    potluc. A to swiadczy o osobach, ktore je wydaly.

    MK