  • Data: 2009-08-12 17:03:02
    Temat: Re: Bankowa cosa nostra nie ustaje w wysiłkach...
    Od: szczurwa <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Sie, 15:04, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > To tak jak z notariuszami. Był sobie kiedyś notariusz urzędnik, aż tu

    Owszem, za peerelu. Od XI wieku po dziś dzień, z krótką przerwą na ten
    smutny okres, notariusz miał status zasadniczo wolnego zawodu.
    > nagle ktoś wpadł na pomysł aby z notariuszy zrobić wolny zawód.

    Jak wyżej.

    > pomyślano tak też zrobiono. Dodatkowo inteligentny prawodawca zastrzegł,
    > iż pewne czynności MUSZĄ być dokonane w formie aktu notarialnego.

    Jestem za tym, żeby znieść przymus notarialny, a jednocześnie uwolnić
    taksę notarialną. Gwarantuję, ze za pół roku dojdzie do takiego
    burdelu, że naród sam z kasą w zębach pośpieszy do notariuszy. W USA
    nie ma przymusu notarialnego, a jednocześnie sądy uwalaja 30 % umów
    przeniesienia własności nieruchomości z uwagi na ich nieważność.

    > Dodatkowo z zawodu uczyniono zamknięta kastę. W ten oto piękny sposób
    > napędzono grupce osób miliony klientów,

    To, niestety, prawda.

    > którzy za wątpliwej jakości pracę pobierają w majestacie prawa olbrzymie pieniądze
    (w porównaniu do
    >   pracy i odpowiedzialności to nawet kosmicznie ogromne).

    Obawiam się, ze nie powinno się wypowiadać na tematy, o których wiedzę
    posiada się więcej niż znikomą. Większość "projektów" umów w formie
    aktu, sporządzonych przez radców czy adwokatów, trafia do kosza, z
    uwagi na ich sprzeczność z prawem lub orzecznictwem.

    A jak się
    > komuś nie podoba ? Wyboru nie ma.

    Jest. Możesz udać się do Londynu i tam zawrzeć transakcję.
    Zaoszczędzisz pieniądze i zrobisz sobie miłą wycieczkę. Bardziej
    zamożni latają do Sun City w RPA, też polecam.