  • Data: 2024-08-19 14:00:40
    Temat: Re: Bezpłatny blik?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2024-08-14 o 16:32, _Master_ pisze:

    > Dla Ciebie problemem jest że musisz pośrednikowi płacić za przekazanie
    > KASY z jednego konta bankowego na drugie?

    Dokładnie.
    Kiedyś dawno takie przekazanie wiązało się ze sporą ilością papierkowej
    roboty wykonywanej przez pracowników banków więc logiczne było, że jest
    to kosztowne.
    Teraz zajmują się tym wyłącznie elektrony. Nie wiem dokładnie jak działa
    blik tak krok po kroku, ale chyba całą manualną robotę przy tej operacji
    wykonuje klient a nie pracownik banku.
    Jak bank pobiera za tę operację kasę to powinien płacić klientowi za
    obsługiwanie jego systemu, tak jak wcześniej płacił pracownikowi, który
    odręcznie wypełniony przelew musiał wklepywać 'do komputera'.
    Popełniam jakiś błąd logiczny?

    > BRAWO! jeszcze wyjdziesz na ludzi ;-)

    Tak to się generalnie w PL przyjęło, że jak płacę kartą to ja nie
    ponoszę kosztów, a stosuję do tego kartę, którą bank musiał fizycznie
    wyprodukować.
    O ile się orientuję to do blika stosuje się telefon, którego bank nie
    musiał wyprodukować, ani za niego zapłacić.
    Dlatego uważam, że koszty ponoszone na takie operacje przez bank są na
    tyle małe, że powinny być pokryte z zysku z obrotu nieoprocentowaną
    gotówką trzymaną na koncie u nich. No i to co wcześniej napisałem -
    przerzucili fizyczną obsługę ich systemu na klienta i miałby on jeszcze
    za to płacić.
    P.G.