    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <mrpe8u$p1m$2@node2.news.atman.pl> <msm4t2$epa$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org> <8...@a...kjonca>
    <s...@p...org> <m...@p...waw.pl>
    <55f04182$0$4781$65785112@news.neostrada.pl>
    <msriu2$54m$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <8...@a...kjonca>
    <4...@g...com>
    <55f171b2$0$4766$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    Subject: Re: CHF cd
    Date: Thu, 10 Sep 2015 15:59:30 +0200

    W dniu czwartek, 10 września 2015 14:04:03 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Widzisz- dwie strony zawarły umowę, normalna sprawa zdarza się i przy
    >kredytach chf i przy sprzedaży starego telefonu za 50zł
    >I teraz jedna ze stron uważa ze druga się z tej umowy nie wywiązała,
    >lub że umowa była błędna itp.- nie jestm prawnikiem ale pewnie coś w
    >ten deseń da się podpasować.

    Pewnie sie da, ale nazwijmy po imieniu - jedna ze stron zamiast
    zaoszczedzic to stracila, wiec szuka dziury w umowie :-)

    >Nie mogą się dogadać między sobą więc sprawę kierują do rozpatrzenia
    >przez sąd.
    >No i tu oczywiście kto ma leposzą papugę...(to przy sprawie o
    >telefon) czy kto lepiej lobbuje/medialnie działa(to przy kredytach
    >CFH)

    Lobbowanie ma inny cel - moze spowodowac, ze panstwo sypnie groszem.

    >Zyski banków tylko w 2014 to coś ponad 16mld zł, "koszty"
    >przewalutowania w pesymistycznych scenariuszach głoszonych przez
    >banki to 22mld ale i to zapewne rozłożone w czasie.

    Ma ktos informacje ile tych kredytow jest ? Ilosciowo, albo kwotowo ?
    Milion kredytow po srednio 300 tys zl - 300mld.

    >Aczkolwiek sa i tacy którzy twierdzą że te koszty to wirtualne. I tak
    >może być jak się okaze że banki wcale CHF nie miały tylko operacje
    >papierowe były robione.

    I bank bylby taki glupi, ze przyjmuje depozyty pln, wyplaca w postaci
    kredytow w tzw CHF, jak wyplaca to chf jest po 3.00, jak splacaja to
    jest po 2.50, kredyt na 5 %, a depozyt na 6% ?
    Nie, az taki glupi nie jest.
    Owszem, moglby tam sobie zaspekulowac - jak CHF pojdzie w gore, to
    sobie odbijemy. Ale juz chocby przy bilansie rocznym nadzor by go
    zamknal - jakze to, macie 300 mld pln depozytow
    i 100 mld CHF w kredytach ? CHF po 2.50, troche wam brakuje.

    Nie mowie, ze CHF widzialy, moze przyjely PLN ale tez denominowane do
    CHF, moze rozpisaly obligacje w EUR i USD i liczyly ze kurs do CHF sie
    nie zmieni.
    to mi nawet pasuje - pozyskaly kapital zagraniczny, mialy zobowiazania
    w walucie, a potem trzeba bylo wcisnac klientom kredyt w walucie i
    scedowac na nich ryzyko.
    Ale pasuje do Getinu a nie do PKO BP :-)

    >Obserwuje dość dokładnie licytacje komornicze w mojej okolicy.
    >Cen wcale nie specjalnie atrakcyjne a i chętni drzwiami i oknami nie
    >walą.

    Niewazne - zlicytuje sie, to nastepny nie bedzie podskakiwal :-)

    >No chyba że działki budowlane lub ruchomości czy wyposażenie firm- na
    >takich licytacjach chętnych sporo

    Ja tam nie wiem - licytacja komornicza to nie jest ten problem, ze
    nieruchomosc z lokatorem ?
    A eksmisja potrwa pare lat ?

    J.