  • Data: 2015-01-27 16:23:48
    Temat: Re: Co pożyczali frankowcy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 27 stycznia 2015 12:11:50 UTC+1 użytkownik Wojciech
    Bancer napisał:

    >Na zachodzie muślę nikt mieszkań nie rozdawał, w Polsce za
    >symboliczną złotówkę od spółdzielni ludzie powykupywali czy z 90%
    >bonifikatą odkupili mieszkania komunalne stąd >ten procent z
    >własnościowymi jest większy.
    >Dodatkowo mentalność Polaków jest inna: pracują dla dzieci aby im
    >jakiś majątek zostawić. Zachód na stare lata oddaje nieruchomości na
    >odwrócone hipoteki i korzysta z życia, >Polacy trochę inne podejście
    >mają.

    Ja bym tak calego "zachodu" do jednego worka nie mieszal.
    W NY zdaje sie jest silna ochrona lokatorow, czynszu podniesc
    wlasciciel nie moze.
    Masz drobna emeryturke to sobie spisz spokojnie.
    Szerzej w USA to sporo ludzi dom jednak posiada na wlasnosc. Dom, bo z
    mieszkaniami to inna historia.
    Dom z dykty i pazdzierza :-)
    Jak splaca kredyt, to zycie tanie, tez drobna emeryturka wystarczy.
    Dzieciom nie ma co zostawiac, bo tam sie mieszka tam gdzie sie
    pracuje, wiec dzieciom dom niepotrzebny, sprzedadza, ale podziekuja po
    smierci za spadek. Zawsze to troche gotowki.
    A o przyszlosc trzeba tam dbac, bo ZUS tam nie taki jak u nas,
    emerytury bywaja bardzo skromniutkie lub zadne, choc bywaja i dobre.
    Zawsze mozna tez dom w dobrym punkcie sprzedac, przeniesc sie w tansza
    okolice, cieplejsza i tam kupic ... lub wynajac.

    U Niemcow z kolei mieszkania drogie, a domy jeszcze drozsze - z tym,
    ze nie dotyczy NRD.
    A odsetki niskie, z wojny sie szybko otrzasneli, przyrost naturalny
    niewielki, czynsze za wynajem wiec niskie, emerytury pewne, ochrona
    lokatorow mysle ze jakas jest, wiec malo osob kupuje. Mozna spokojnie
    wynajmowac.

    W Szwecji podobnie, a jeszcze wysokie podatki spadkowe - no nie oplaca
    sie kupic :-)

    W Anglii swego czasu przyszla Thatcher, obnizyla wysokie podatki od
    nieruchomosci, wprowadzila podatek od obywatela (pogłówne).
    Rodzina we wlasnym domu/mieszkaniu wyszla mniej wiecej na zero.
    W wynajmowanym ... podatek jej doszedl, a wlasciciel czynszu nie
    obnizyl :-)

    J.