    From: S <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Co pożyczali frankowcy
    Date: Tue, 27 Jan 2015 20:34:25 +0100
    <9...@g...com>
    <s...@p...org>
    <3...@g...com>
    <s...@p...org>
    <4...@g...com>
    <s...@p...org>
    <3...@g...com>
    <s...@p...org>
    <b...@g...com>
    <ma8k5p$5uu$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>

    W dniu 2015-01-27 o 19:58, Kris pisze:
    > Skąd założenie że komunalne to patologia? Nie piszę o tzw mieszkaniach socjalnych
    do których eksmituje się tych którym w życiu nie wyszło a normalnech mieszkaniach z
    tzw kwaterunku, gdzie przez lata mieszkają normalne rodziny. Ty wynajmuje z od
    prywaciarza oni wynajmowali a sporo osób wynajmuje do dzisiaj od miasta. Mieszkanie o
    którym piszę jest w kamienicy z dwoma klatkami po 12 mieszkań w ścisłym centrum
    miasta. Przy każdej klatce ogrodzone ok 300m2 podwórko, gdzie mieszkańcy zrobili
    piaskownicy, chuśtawkę czy rabatkę z kwiatami. 12 rodzin żadna patologia itp. W
    ostatnich latach z funduszu remontowego zmieniona instalacja gazowa, generalny remont
    klatki, domofonów i dachu. Na 12 mieszkań w mojej klatce 8 wykupionych, 4 dalej
    lokatorskie. Moje mieszkanie kupiłem od bardzo leciwej kobiety która wykupiła je od
    miasta za bodajże 6 tys i za pół roku sprzedała mi za 22tys bo wyprowadzała się do
    córki. Pamiętaj że to rok 2001 był, wtedy 50-70km dalej w Trójmieście można było
    kupić mi
    eszkanie w cenie poniżej 2 tys\m2 a w Rumi czy Redzie jeszcze taniej.
    > Inny przykład z mojego podwórka: W 2005 lub 2006 kolega wybudował dom i chciał mi
    sprzedać swoje świeżo po remoncie ponad 50 metrowe mieszkanie za 54 tys. Lokalizacja
    również bardzo atrakcyjna, niedaleko mojego mieszkania Ja nie kupiłem bo wydawało mi
    się drogo, sprzedał mojemu znajomemu. Chyba niecałe dwa lata później, w 2008 ceny
    mieszkań u nas gwałtownie wzrosły i na górce za to mieszkanie bez targowania dostałby
    ponad 150tys. Do dziś żałuję że nie ja kupiłem. A mieszkania typu o których piszesz(
    patologiczne dzielnice) to bez problemu i dziaj kupisz z miejskich przetargów za ok
    50 tys zł. Ale to coś podobnego albo i gorzej jak Orunia o której piszesz a i gdzie
    miałem "przyjemność" pół roku mieszkać.

    To tylko moje doświadczenie. Miasta się pozbywały tych mieszkań
    komunalnych, z uwagi na środowisko - niezbyt ciekawe.
    Ujmę to tak - mieszkałem wówczas w Elblągu. Akurat 65km od Gdańska, ale
    bez tych 100.000 to byś nic sensownego nie kupił. Może znalazłeś
    faktycznie super-okazję i ktoś Ci zrobił prezent, ale tak jak mówię -
    skoro samochód typu opel astra kosztował 43000 w najprostszej wersji, a
    Ty kupiłeś mieszkanie za 22.000 to albo okazja (choć nie wiem czemu ktoś
    miałby Ci robić prezent za kilkadziesiąt tys) albo stan nie do
    pozazdroszczenia.
    50 metrów w Elblągu to 3 lata po boomie można było sprzedać za
    150.000zł. Może napisz o jakie Ci konkretnie miasto chodzi, wtedy
    bardziej będzie można naświetlić sytuację, bo wiele czynników wpływa na
    cenę - także dojazd na przykład.

    --
    Pozdrawiam