  • Data: 2015-01-27 23:41:04
    Temat: Re: Co pożyczali frankowcy
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-01-27, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > "uprzejmie informuje, ze z dniem xxxx utrace kontrole nad przylaczem
    > zzzzz, prosze o zamkniecie i rozliczenie do tego czasu".
    >
    > I ciekawe czy jakis sad bedzie sie patrzyl na termin wypowiedzenia.
    > Jakies tam abonamenty mozna oczywiscie naliczac w umowionym terminie.

    W Poznaniu przepisywanie liczników "na najemcę" to jest standard, a nie
    jakieś odstępstwo. [1] Zarówno gazownia jak i energetyka nie zdejmują i
    nie zakładają fizycznych liczników na nowo, a jedynie przepisują
    odbiorcę faktury w systemie.

    Końcowe faktury są rozliczane na podstawie podpisanego przez obie strony
    protokołu zdawczo/odbiorczego. I tak, właściciel po zakończeniu najmu
    przepisuje je potem na siebie.

    Internet to tak samo problem najemcy. Jak się wyprowadza, to traci prawo
    do lokalu i może rozwiązać umowę z tym dniem. Zazwyczaj, jeśli operator
    duży, to można wnioskować o przeniesienie numeru na swój nowy adres,
    albo zrezygnować z umowy z winy abonenta (ponosząc karę umowną jeśli
    takowa była). Czasem da się dogadać i kary nie ma. :)

    [1] Byłem najemcą, zarówno jako lokator, jak i przedsiębiorca (biuro)
    w ponad 10 mieszkaniach/lokalach/domach przez ostatnie 8 lat i zawsze
    procedury były takie j/w.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl