eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCo to będzie kiedy w ciągu 1 roku nastąpi konieczność likwidacji deficytu budżetowego? › Re: Co to będzie kiedy w ciągu 1 roku nastąpi konieczność likwidacji deficytu budżetowego?
    From: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Co to będzie kiedy w ciągu 1 roku nastąpi konieczność likwidacji
    deficytu budżetowego?
    Date: 13 Oct 2003 06:14:26 +0200
    Sender: marcink@cauchy

    > Podobno kiedy deficyt w wyniku twórczej księgowości przekroczy 60%
    > PKB trzeba będzie go zlikwidować. Ale nie przez kilka lat tylko w
    > ciągu jednego roku. Im prędzej tym lepiej.

    Mówiąc ściślej: jeśli deficyt budżetu przekroczy 60% (czyli państwo
    wyda o 60% więcej niż zarobiło) to następny budżet musi być uchwalony
    bez deficytu (czyli nie można już nic pożyczać, można wydawać tylko to
    co się zarobiło). Nie oznacza to oczywiście od razu likwidacji
    zadłużenia...

    > Jak sobie to wyobrażacie? Jeżeli teraz są protesty, to co się
    > stanie, kiedy nauczyciele dostaną wypłatę tylko do maja, a później
    > do końca roku za darmo?

    Ja stawiam jednak na rozwiązanie a'la 1989 - pensje ciągle są płacone,
    tyle że ich wartość leci na łeb, na szyję...

    > Kupować zapas worków z piaskiem? :-)

    Cholera wie. Praktycznie na pewno kolejna zmiana twarzy u władzy i
    gwałtowny spadek wartości oszczędności. A co dalej, to zależy od tego
    kto się wynurzy...