eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCo to za wyrok SN miał zapaść dziś w sprawie FRANKOWICZÓW?Re: Co to za wyrok SN miał zapaść dziś w sprawie FRANKOWICZÓW?
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Co to za wyrok SN miał zapaść dziś w sprawie FRANKOWICZÓW?
    <6017ed4f$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <rv9rn4$f9$1@dont-email.me> <60194009$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <rvc640$ab4$1@dont-email.me>
    <601a9cc4$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
    <rvelid$val$2@dont-email.me> <601c3117$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@p...waw.pl> <601cf193$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@p...waw.pl> <601d54b7$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@p...waw.pl> <60210d2e$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@p...waw.pl> <602169e1$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Mon, 08 Feb 2021 20:22:06 +0100

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > No widzisz - kwestia zapisu.
    > Takiego, ze na pierwszy rzut oka nie wiadomo o co chodzi - albo
    > klientowi wydaje sie, ze wie, a operatorowi tez sie wydaje, ze wie,
    > tylko inaczej.

    Nie kwestia zapisu. Zapisy wydają mi się jasne. To kwestia merytoryczna.

    Widzę sens w czymś takim, że ktoś podpisuje umowę na telefon (kablówkę,
    internet, czy co tam ma być). Umowę na czas określony, zależnie od
    kosztów, jakie ponosi operator w związku z rozpoczęciem świadczenia
    usługi, oczywiście z marżą, i biorąc pod uwagę sytuację rynkową,
    konkurencję itd. To jest IMHO ok.
    Czas określony kończy się, umowa staje się bezterminową, można ją
    rozwiązać w dowolnym momencie (miesiąc rozliczeniowy czy coś tam, nie ma
    problemu).

    To jest racjonalne, sensowne, sprzyja konkurencji, nie służy wyd*
    klienta. Są operatorzy, którzy takie umowy normalnie zawierają.

    Natomiast coś takiego jak powyżej, ale z taką różnicą, że zamiast
    bezterminowej staje się kolejną umową terminową, z takimi samymi karami
    umownymi za jej "wcześniejsze" rozwiązanie, to jest lewizna. Operator
    nie ma żadnego uzasadnienia do takiego szykanowania klienta - nie ponosi
    zwiększonych kosztów (takich, jak na początku).

    Oczywiście, chcącemu nie dzieje się krzywda itd. - wiadomo.

    Czymś pośrednim, może lewizną w 50% (albo 25%) - jest coś takiego jak
    powyżej, ale z terminem obowiązywania skróconym do np. 6 miesięcy. To
    oczywiście wciąż nie jest fair, ale staram się trochę rozumieć także
    drugą stronę.
    --
    Krzysztof Hałasa