  • Data: 2011-05-07 14:16:46
    Temat: Re: Cormay wyjal asa, ale...
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    root wrote:

    > Wylano już tony atramentu na temat "pokusy nadużycia". Obwiniaja o to nie
    > tylko fundy ale też banki. Tylko jak bez nich żyć? Wydawołoby się że
    > trzeba wzmocnić nadzór. No ale widzisz na przykładzie Cormaya jak działał
    > nadzór. Od blisko miesiąca kurs idzie jak szalony do góry a ja czytam ESPI
    > i nic. Teraz "nagle" wybuchła bomba. Do dupy z takim nadzorem. Powinno się
    > to gówno zlikwidować a pieniądze za pensje oddać na biedne dzieci.
    > Już mnie ten cały burdel wqrwia od dawna. Ta cała niby tajemnica, o której
    > na miesiąc przed wiedzą wszyscy, którzy mają jakiegoś szwagra
> [...]

    Pokaż jakiś inny pomysł urzędników, który się powiódł. Dlaczego spodziewasz
    się, że nadzór będzie działał? Przecież to fizycznie niemożliwe by wszyscy
    zainteresowani mieli jednoczesny, równy dostęp do informacji. Tworzenie
    iluzji, że to jest możliwe jest w interesie urzędników bo za to biorą
    pieniądze. Informacja powstaje, ktoś ją tworzy i chce na tym zarobić bo
    dlaczego nie. Tak było zawsze i tak będzie zawsze bo tacy są ludzie. Ludzie
    są jeszcze tacy, że wierzą w magię i z tego korzystają urzędnicy opowiadając
    o tym, że jak dostaną więcej pieniędzy to sprawią by głupi byli mądrzy. Nie
    ma możliwości wyeliminowania insajderów, kto myśli inaczej jest naiwny do
    granic. Każdy z nas wstaje rano by zarabiać na życie. Widzimy łatwy zarobek
    to go bierzemy. Akceptujemy to u siebie to dlaczego dziwimy się innym.
    Lepiej się narobić i nie zarobić czy lepiej się nie narobić i zarobić?