  • Data: 2011-05-07 20:18:56
    Temat: Re: Cormay wyjal asa, ale...
    Od: root <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 7 May 2011 19:16:53 +0200, skippy napisał(a):

    > root, a tak swoją drogą to weź mi rozjaśnij czym sie różnią OFE od innych
    > fundów.
    > Pomijając fakt iż OFE mają ustawowo i sądowo zagwarantowany napływ środków
    > oraz prowizję.
    > Nawet nie mam zamiaru dyskutować, bo już za dużo tego było, ale ciekawi mnie
    > Twoja wykładnia na ten temat.
    >
    > Ja w ramach duskusji której nie bedzie z mojej strony postawie tezę, iż
    > niczym.
    > OFE są jeszcze gorsze z ww. powodów.
    >
    > No i szczerze określ czy Twoja agitacja za OFE wynika z nienawisci do Tuska
> [...]

    Wiedziałem ze w końcu wjedziemy na te smętne tematy. A tak było dobrze.
    Ale nie dam się. Dam rzeczową odpowiedź:
    1. OFE to fundy i niczym się nie różnią od fundów ;)
    2. OFE inwstując w akcje, inwestuja w gospodarkę więc spełniają pozytywną
    rolę. Dzięki wzrostowi gospodarczemu mamy większe szanse ze przyszłe
    pokolenie będzie bogatsze a więc bedzie mogło nam "wypłacać" emerytury,
    inwestując, przejmując, sprzedając te same firmy, które w naszym imieniu
    kupują OFE.
    3. Najważniejsze: OFE muszą inwestować zagranicą.

    Moja agitacja na rzecz OFE wynika tylko i jedynie z mojego silnego
    przekonania, że to lepsze wykorzystanie moich pieniędzy, niż przepijanie
    ich przez naszych możnowładców. Jeśli już muszę składać się na emeryturę,
    to wolę to robić przez fundusze par exclance niż ZUS, którego zapewnienia
    mam w głębokim poważaniu. Jeśli nie byłoby obowiązkowej składki, oczywiście
    inwestowałbym samodzielnie a nie przez OFE. Proste?