eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy identyfikujesz sie ze swoim bankiem ??? › Re: Czy identyfikujesz sie ze swoim bankiem ???
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!news.internetia.pl!newsfe
    ed.gazeta.pl!news.task.gda.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!tiscali!ne
    wsfeed1.ip.tiscali.net!proxad.net!news-out.visi.com!hermes.visi.com!news.octane
    ws.net!newsfeed2.dallas1.level3.net!news.level3.com!news.mainstreet.net!feedwes
    t.aleron.net!aleron.net!news-out1.nntp.be!propagator4-cogent.newsfeed.com!propa
    gator2-sterling!news-in.nuthinbutnews.com!nsnmrro1-lo.nuria.telefonica-data.net
    !nsnmrro2-lo.nuria.telefonica-data.net!not-for-mail
    From: devnull <d...@n...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy identyfikujesz sie ze swoim bankiem ???
    Date: Sun, 15 Feb 2004 15:12:24 +0100
    Organization: -
    Lines: 73
    Message-ID: <a...@4...com>
    References: <c0kibd$b8m$1@absinth.dialog.net.pl> <c0kn0j$mm8$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <0...@4...com>
    <c0le5p$d4u$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <r...@4...com>
    <c0nhn8$5tg$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: 125.red-80-39-135.pooles.rima-tde.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nsnmrro2-gest.nuria.telefonica-data.net 1076854342 14785 80.39.135.125 (15
    Feb 2004 14:12:22 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...nuria.telefonica-data.net
    NNTP-Posting-Date: Sun, 15 Feb 2004 14:12:22 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:285459
    [ ukryj nagłówki ]

    >Wiesz, to już nawet nie chodzi o ciężką pracę, ponieważ przysłowie "nie ma
    >kołaczy bez pracy" nadal jest aktualne. Aby cokolwiek ciekawego zrobić,

    Wcale nie. Jak ktos sie urodzi w bogatej rodzinie, to ma kolacze bez pracy.

    >Od razu przepraszam, za to co napiszę, ale strasznie naiwne jest to, co
    >napisałeś. Warto najpierw zastanowić się w jakim celu tworzone są banki.

    Piszesz o tym jakby to byl pomysl z kosmosu, a tak przeciez bylo przez 3 lata,
    wiec moglo byc dalej.

    >wszyscy bohaterowie częściej wyznają uczucia wobec banku, aniżeli wobec
    >swoich bliskich ;)

    A kto tak postepowal? Piszesz o tym co Ci sie wydaje, a nie jak bylo.

    >> - bank jest instytucją zaufania publicznego, swoją działalność opiera
    >przede
    >> wszystkim na zaufaniu swoich klientów, których depozyty tworzą jego
    >aktywa,
    >
    >1. Piekarnia jest placówką zaufania publicznego, swoją działalność opiera
    >przede wszystkim na zaufaniu swoich klientów, którzy kupując jej produkty
    >budują jej kapitał.

    Do piekarni nie skladamy swoich pieniedzy.

    >> - bank jest wyspecjalizowaną instytucją gospodarczą, której działalność
    >> regulowana jest odrębnymi aktami prawnymi, a podstawowym obszarem jego
    >> działalności jest gromadzenie funduszy (od ludności bądź innych podmiotów
    >> gospodarczych) oraz wykorzystanie ich dla konstruktywnych celów,
    >
    >2. Piekarnie są wyspecjalizowanymi instytucjami gospodarczymi, których
    >działalność regulowana jest odpowiednimi przemisami prawa (gospodarczego,
    >bph itp.), a podstawowym obszarem działalności jest dostarczanie produktów

    Nie, dla piekarni nie tworzy sie odrebnych przepisow prawa.

    >takich, jak pieczywo i gromadzenie funduszy oraz wykorzystywanie ich do
    >konstruktywnych celów (rozbudowy piekarni, założenia sieci piekarni itd.).
    >
    >> - od banku oczekuje się w pierwszej kolejności minimalizacji ryzyka,
    >> a dopiero w następnej kolejności maksymalizacji zysku,
    >
    >3. Od piekarni oczekuje się w pierwszej kolejności minimalizacji ryzyka
    >utraty zdrowia (poprzez dostarczanie pieczywa przyzwoitej jakości wykonanego
    >z półproduktów dobrej jakości) a dopiero w następnej kolejności
    >maksymalizacji zysku.

    Wbrew pozorom od piekarni tego oficjalnie sie nie oczekuje, choc klienci
    piekarni na pewno tego oczekuja i czesto sie zawodza, niestety, wlasnie
    dlatego, ze piekarnia dazy do maksymalizacji zysku, a nie dobrej jakosci,
    zdrowego, smacznego produktu - taki jest rezultat zastosowania tej Twojej
    strategii w przemysle spozywczym.

    >Dalej nie będę pisać, bo nie ma sensu. Mój znajomy leśniczy rozmawiał
    >ostatnio z pewną instytucją, lub też raczej z jednym z jej przedstawicieli,
    >i użył w trakcie tej rozmowy fajnego wyrażenia: bleblanie. To wszystko, co
    >napisałeś dalej, te wszystkie zapewnienia, te powoływania się itp. to takie
    >zwykłe ludzkie bleblanie właśnie. Nic z tego nie wynika. Człowiek, odkąd
    >nauczył się wydawać z siebie dużo różnorakich dźwięków i łączyć je w słowa,
    >usilnie udaje że porozumiewa się przy pomocy tych dźwięków właśnie. A
    >tymczasem aż 80% naszej mowy, to mowa pozawerbalna: intonacja głosu, mimika
    >twarzy, gesty, kierunek spojrzenia a także CZYNY. Zamiast podać mi jakieś
    >rzeczowe argumenty zalałeś mnie powodzią zapisanych słów - zableblałeś mnie,

    Wlasnie Ty dajesz popisowy przyklad bleblania, a wlasciwie to nawet belkotania.
    Gdzie sa Twoje rzeczowe argumenty? Pomimo, ze jak wykazalem traktowanie banku
    jako instytucji zaufania publicznego jest powszechne to Ty jedna uwazasz, ze
    masz wieksza racje niz wszyscy pozostali ludzie razem wzieci, ktorzy
    zastanawiali sie nad tym juz wielokrotnie - gratuluje samozadowolenia.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1