  • Data: 2008-11-06 06:10:42
    Temat: Re: Czy jest juz podpis Prezydenta ?
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message
    news:m3abcdk7vq.fsf@maximus.localdomain...

    > No normalnie, inny przypadek.

    Wytlumacz ta innosc.

    > Przeciez napisalem ze bank, nie BFG ponosi odpowiedzialnosc.

    W jaki niby sposob odpowiada jesli moze dostac dofinansowanie z budzetu
    panstwa lub od tzw. BFG?

    > No ale wiesz, chcesz zeby kobita z warzywniaka porownywala ratingi
    > bankow przed wplaceniem utargu? 20 czy inne 50 albo 100 keuro to nie
    > jest suma, ktora zajmuja sie spekulanci.

    No zapewne lepiej dac gwarancje jej srodkow, niech inni zaplaca za byle jaki
    wybor. Podobnie z emerytura, co za roznica do ktorego OFE sie zapiszesz,
    niech emerytury beda takie same ;).

    > A instytucji finansowych BFG
    > tak czy owak chyba nie obejmuje, niezaleznie od sumy?

    Jak rozumiem uwazasz, ze bank nie jest instytucja finansowa? Zeby rozwiac
    watpliwosci piszac instytucja finansowa mialem na mysli instytucje
    kredytowa, czyli po prostu bank.

    > Natomiast system bankowy to jeden z filarow istnienia w ogole panstwa,
    > i zaufanie do niego jest konieczne.

    Dla bezpieczenstwa systemu nie jest potrzebne gwarantowanie kilkuletnich
    dochodow przecietnego Polaka.

    > Nie wydaje mi sie.
    > W moim przekonaniu "zwykle" oszczednosci "zwyklych" ludzi powinny byc
    > bezpieczne, a to ze akurat 80% czy inna wylosowana akurat czesc

    I wlasnie o to chodzi. Chcesz miec gwarancje to idziesz do panstwowego BGK i
    otwierasz lokate 3 m-czna na 4,6%, a jak chcesz zarabiac wiecej to idziesz
    do banku, ktory oferuje 9%. Skoro wybralem mniejszy zysk i bezpieczny bank
    to nie widze powodu zeby placic za depozyty tych ktorzy wybrali 9%.

    > klientow jest biedna to nie jest zaden argument. Myslisz ze banki
    > przejmuja sie bieda swoich klientow?

    Ale o co chodzi?

    > Jesli np. w gorach przewodnik bierze kogos (np. klienta), to za niego
    > odpowiada, nie moze powiedziec "mam limit 10 czy 100 keuro i spadaj".
    > Ale on jest profesjonalista, (przypuszczalnie) on bierze za to
    > pieniadze i za niego nikt nie odpowiada.

    Wlasnie. Jesli okaze sie, ze przewodnik popelni blad, sam zginie podczas
    wyprawy, a reszta uczestnikow pozostanie po niej warzywkami to inni
    przewodnicy nie beda sie zrzucac na ich utrzymanie.

    > Jesli ludzie chca ryzykowac to nie widze problemu, w gorach nie musza
    > miec przewodnika, i moga wplacac pieniadze do BKO albo SKOKu. Ale
    > jesli korzystaja z tego elitarnego grona firm, jakimi sa banki, to
    > niech to grono odpowiada za siebie.
    > --

    Jak nie chca ryzykowac to niech ida do BGK, a reszta niech odpowiada przede
    wszystkim za swoje dzialania + dla bezpieczenstwa moga sie zrzucic na
    minimum dzieki ktoremu nikt nie umrze z glodu w przypadku banktructwa
    instytucji kredytowej.

    MK

    PS. Moja opinie przedstawilem i juz nic wiecej nie mam do dodania.