eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy ktoś (SM) walczy w banku o przekazywanie zalączników do wyciągów? › Re: Czy ktoś (SM) walczy w banku o przekazywanie zalączników do wyciągów?
  • Data: 2003-11-19 14:08:26
    Temat: Re: Czy ktoś (SM) walczy w banku o przekazywanie zalączników do wyciągów?
    Od: "roythekid" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MSM Płock" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bpajsi$nm2$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Dostaliśmy oficjalne pismo od banku, a tam nie podpisuje się zwykły
    > pracownik
    > że nie ma możliwości przekazywania załączników.
    > Nie dostaliśmy żadnych ofert alternatywnych, ale się nie dziwię bo może w
    > tym naszym
    > gminnym banku sami o tym nie wiedzą.

    Szczerze mówiąc, oddział banku oddziałem, a centrala centralą - w punktach sprzedaży
    dowiedzieliśmy się o tym półtora miesiąca przed terminem wprowadzenia wysyłania
    gołych wyciągów, ale jednocześnie otrzymaliśmy pełną wykładnie prawną, że można tak
    zrobić oraz zapewnienie że wszelkie braki w opisach na wyciągach zostaną naprawione
    do w/w terminu. Teraz wyszło na to że centrala zamiast ułatwić nam i klientom
    doprowadziła do niesamowitych nieporozumień z klientami, bo opisy na wyciągach są
    takie jakie były 2 miesiące temu.
    Alternatywnych ofert nie wysyłaliśmy wraz z pismem o zaprzestaniu dołączania
    dokumentów również i my, a to z tego powodu, że takie rzeczy dopiero przedstawia się
    klientowi indywidualnie - dziwi mnie tylko fakt że Twój macierzysty oddział
    pozostawia Was samych sobie z tym problemem. Decyzja o zaprzestaniu dołączania
    dokumentów do wyciągów dotyczy tylko i wyłącznie zaprzestania dołączania dokumentów
    do wyciągów, czyli np.można odbierać dokumenty osobiście i szczerze mówiąc nie
    słyszałem jeszcze aby któryś z oddziałów odmówił klientowi wydania dokumentu lub
    wtórnika.

    > Właśnie jest w księgowaniu taki wyciąg i zauważam początki problemów:
    >
    > Jak mam zaksięgować wpłatę kiedy jako opis operacji jest napisane, że płaci
    > Kowalski Jan
    > (i nic poza tym - żadnego adresu), a ja nie mam żadnego Jana Kowalskiego.
    > Teraz muszę szukać jakie naliczenia mają wszyscy Kowalscy i celować.

    Rzeczywiście tak jest przy wpłatach gotówkowych - na wyciągu drukowana jest tylko
    pierwsza linia nazwy beneficjenta (bez adresu) i pierwsza linia tytułu. W systemie
    natomiast jest komplet informacji, ale to klienta nie urządza, chyba żeby miał
    Netbank.
    No cóż - przykre ale prawdziwe - nie da się ukryć - pewnie za jakiś czas będzie
    dobrze.

    > Drugi problem to wydruki z banku, w które naprawdę trzeba się wczytywać żeby
    > znaleźć nazwisko i adres (słaba taśma drukarki i brak polskich liter).

    To już zależy od obsługi technicznej oddziału (oraz od samego sprzętu), która jak
    wiadomo jest różna i różniasta - brak polskich liter na pewno jest newytłumaczalny -
    muszą się po prostu chłopcy z obsługi informatycznej wziąść do rzetelnej roboty.

    > "Coraz bardziej wkurzony (na banki)"
    > Piotr z Płocka

    Przykro mi, że do takiego stanu zostałeś doprowadzony. Na pewne rzeczy nie mamy
    wpływu - a te, które zależą od nas też do końca czasami kuleją. Osiągnąć ideał jest
    rzeczą niemożliwą, ale rzeczywiście gdyby wszyscy podchodzili do swoich obowiązków
    zawsze troszkę ponad poprzeczkę, nam wszystkim byłoby dużo łatwiej i lepiej. Cóż
    ... pomarzyć rzeczą ludzką jest.
    Pozdrawiam.
    roythekid