eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy ktoś (SM) walczy w banku o przekazywanie zalączników do wyciągów? › Re: Czy ktoś (SM) walczy w banku o przekazywanie zalączników do wyciągów?
    From: "Glenn" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy ktoś (SM) walczy w banku o przekazywanie zalączników do
    wyciągów?
    Date: Thu, 20 Nov 2003 00:34:03 +0100

    > Toteż PiotRa wcale nie interesuje, gdzie te wpłaty były dokonane,

    Jak to nie - przecież napisał "Ktoś normalny to powinien iść do tego banku,
    w którym jest konto" - nie uważasz, że to lekka przesada. No kurka - to KTO
    ma się do KOGO dostosować?

    >on
    > tylko chce otrzymać TE WSZYSTKIE INFORMACJE, KTÓRE BYŁY NA ORYGINALNYM
    > DOWODZIE WPŁATY!
    > Jeśli na wydruku z banku pominięto JAKIEKOLWIEK informacje, które były
    > zawarte na oryginalnym dowodzie wpłaty, to jest to ewidentna wina banku
    > i nie ma o czym mówić!

    A skąd ma jego bank wziąć oryginalny dowód wpłaty, jeżeli klient zapłacił w
    innym banku? Jeżeli spółdzielnia ma konto w PKO BP a ja mam kaprys płacić w
    BZWBK to co?

    > A co wg Ciebie jest standardem? Druczek, który obowiązuje od roku i -
    > jak tu ktoś inny napisał - w przyszłym roku ma znowu zostać zmieniony?

    Co będzie w przyszłym roku to się dopiero okaże. Na razie jest taki a nie
    inny standardowy druk.

    > Droga Glenn!
    > Na ogół piszesz bardzo rozsądnie,

    No dzięki i vice versa, ale teraz nie mogę się z Tobą zgodzić ;-)))

    >ale w tym momencie mogłabyś służyć za
    > ilustrację powiedzenia: "Punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia".

    I owszem. Nie widzę nic w tym złego!

    > Gdybym był na miejscu PiotRa, to też by mnie krw zalała. Weź pod uwagę:
    > Specjalnie uzgadniali z Bankiem układ książeczki opłat, zainwestowali w
    > czytniki kodów kreskowych, a teraz jakiś palant z banku jednym pismem im
    > to wszystko wywraca! W cywilizowanym świecie tak się nie robi!

    To niech zmieni bank (i przede wszystkim usługę!). A spółdzielcę "walka"
    Piotra z bankiem nie powinna obchodzić (za to ma płacone Piotr, żeby to
    załatwić - wybrać odpowiednią usługę m.in.). Piotr natomiast uważa, że swoją
    "niemoc" w wyegzekwowaniu umowy z bankiem (o ile to było w umowie, bo jak
    nie to co? Kupowali czytniki kodów "na gębę"????) lub w zmianie banku może
    przerzucać na klienta (spółdzielcę). Tyle, że komuna się skończyła. A tak na
    marginesie to jego zakres obowiązków prawie dokładnie pokrywa się z tym, co
    byle system homebankingu potrafi, więc tak się zastanawiam, czy swoją osobą
    powinien on nadal podwyższać koszty tejże spółdzielni ;-)

    > Ja rozumiem, że bank musi ciąć koszty, ale PSIM OBOWIĄZKIEM BANKU jest
    > przekazać posiadaczowi rachunku wszystkie informacje, jakie podał
    > zlecający wykonanie przelewu.

    Gdzie to masz (o tym psim obowiązku) ?

    >Jeśli bank się z tego nie wywiązuje, to
    > człowiek, który to spowodował powinien wylecieć z roboty na zbity pysk.
    > Choćby za to, że zapomniał, że to on jest dla klientów banku, a nie
    > klienci dla niego.

    Bank realizuje umowę. Widocznie nic takiego w niej nie było. Jeżeli było, to
    należy reklamować. A jak nie, to pogonić tego, kto w spółdzielni zadecydował
    o zakupie czytników kodów bez odpowiednich podstaw (taką podstawą byłaby
    umowa z bankiem).

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn