  • Data: 2011-11-27 12:14:56
    Temat: Re: Czy to już jest koniec ?
    Od: root <a...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 27 Nov 2011 12:35:21 +0100, totus napisał(a):

    > Czy zadłużenie jest duże czy nie to nie zależy od tego jakie jest w liczbach
    > na głowę czy w relacji. To zupełnie nie jest ważne. Twoje zadłużenie jest
    > wtedy groźne gdy tracisz zaufanie kontrahentów. Nie ma nic takiego jak
    > obiektywny bankrut. Przyjrzyj się dokładnie bankructwu Lehman Brothers.
    > Porozmawiaj z kupcem, który prowadzi handel oparty o kredyt kupiecki. Można
    > prowadzić ogromny handel bez kapitału własnego. Znam dobrze przypadek
    > prowadzenia dużej firmy handlowej z ujemnym kapitałem własnym. W tej firmie
> [...]

    U nas na śląsku też były takie firmy handlujące węglem oparte o "zaufaniu".
    Mało która się ostała ;). To tak na marginesie.

    Trzeba iść w takim rzeie dalej. Czy ważniejsze jest bezpieczeństwo, czy
    zysk. Oczywiście zależnośc wiążąca tzw. ryzyko (którego nikt nie potrafi
    zdefiniować) a zyskiem jest mi bardzo dobrze znana. Chodzi mi o mechanizm
    gwałtownych przepływów kapitału z krajów "bezpiecznych" do niebezpiecznych
    i odwrotnie. Jak to się dzieje, że w ciągu jednego dnia rynek ma awersję do
    ryzyka a drugiego już nie. Przypominam że zależność ryzyko-zysk jest
    ciąghle ta sama (jak w grze w ruletkę). Mimo to głupi rynek świruje.