eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwDlaczego liberalna prawica poniosła znowu druzgocącą klęskę ?Re: Dlaczego liberalna prawica poniosła znowu druzgocącą klęskę ?
  • Data: 2011-11-04 20:20:34
    Temat: Re: Dlaczego liberalna prawica poniosła znowu druzgocącą klęskę ?
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    XXL wrote:

    > totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):
    >
    > Socjalizm wygrywa w wyborach zawsze i zawsze będzie wygrywał bo takich,
    > którzy chcą by za ich obiad płacili inni jest znaczna większość. Historia
    > ekonomiI pokazuje, że tu nic nie zmienia się od wieków i zawsze kończy tak
    > samo.

    > wiadomo o klęsce Nowej Prawicy J.K.Mikke, która uzyskała 1% poparcia
    > (!!!). A tyle było utyskiwań i narzekań na rzekomo beznadziejny rząd
    > PO-PSL i co ?

    Ja się nie obrażam. Nowa Prawica to nie jest partia liberalna to wynika
    dobrze z nazwy. Co do PO-PSL to razem uzyskali 39,18% + 8,36% = 47,54% przy
    frekwencji 48,92% czyli była koalicja uzyskała poparcie 23,26% uprawnionych
    do głosowania tym samym 76,74% uprawnionych do głosowani ich nie poparło.
    Twoje wrażenie, ze większość narzeka i utyskuje jest mocno uzasadnione. Ale
    Twoje pytanie było dlaczego partia liberalna poniosła klęskę. W tych
    wyborach nie startowała partia liberalna.

    Być może rząd PO-PSL jest/był beznadziejny ale 76,74% wyborców nie potrafi z
    siebie wykrzesać lepszego. Wyborcy w głosowaniu stwierdzili, że obecny rząd
    jest zły ale też stwierdzili, że alternatywy byłyby beznadziejne.

    Przy obecnie obowiązującej ordynacji wyborczej oraz roszczeniowym
    nastawieniu nie ma żadnej szansy na to by partia liberalna gospodarczo
    osiągnęła jakiś liczący się wynik. Polskie społeczeństwo w mojej ocenie jest
    również nietolerancyjne światopoglądowo. Partia liberalna światopoglądowo
    też nie ma wielkich szans choć większe niż partia liberalna gospodarczo.

    Nowa Prawica to partia z elementami liberalnymi gospodarczo ale skrajnie
    nietolerancyjna światopoglądowo. Ruch Palikota to partia mniej liberalna
    gospodarczo ale dużo bardziej liberalna światopoglądowo. Wyniki można
    porównać.

    Tak czy inaczej. Oferty liberalnej w tych wyborach nie było więc nie mogła
    przegrać.