  • Data: 2011-01-16 10:30:33
    Temat: Re: Długi ZUS-u, jeszcze raz .....
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    skippy wrote:

    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie tu jest sedno problemu.
    > Wysokość emerytury zależy po prostu od aktualnego stanu państwa.
    >
    > Nie ma takiej opcji, że przy złym stanie państwa ta firma będzie
    > charytatywnie buliła kasiorę bieżącym emerytom.
    >
    > Jakie mogłoby być uzasadnienie takiego dziwoląga biznesowego?
    > Ja nie znajduję, więc ew. czekam na wyjaśnienie.
    >
    > I sprawa podstawowa.
    >
    > Skoro 60% kasy przepływającej przez OFE wraca do budżetu po skrojeniu
    > prowizji, to OFE zarabiają (dla wpłacającego, nie dla siebie) tak naprawdę
> [...]

    Znów skupiasz się nad sposobem przekazywania pieniędzy, a nie myślisz o tym
    by było co przekazywać. Żeby firma mogła zarabiać i płacić dywidendę musi
    mieś komu sprzedawać, a ten musi móc jej produkty kupić czyli musi go być na
    nie stać. Żeby wykupić obligacje to w czasie ich zapadalności publika musi
    mieć nadwyżki ponad to co w danej chwili uważa za niezbędne do życia. Złota
    się nie je i chleba nim nie smaruje. Żeby móc żyć z pieniędzy kiedyś
    zamienionych na złoto to trzeba znaleźć kogoś, kto będzie miał za co to
    złoto kupić. Powiedzmy, że dzisiejszych 100 pracujących wychowa skutecznie
    10 dzieci, to ja nie widzę takiego rozwoju gospodarczego i takiego wzrostu
    wydajności by te 10 osób mogło utrzymać siebie i dodatkowo 100 emerytów.
    Niech każdy z tych 100 emerytów ma po 2 tony złota to co z tego wynika.
    Dokładnie nic. Każdy z tych 100 musi swoje 2 tony sprzedać tym aktualnie
    pracującym 10 za ich nadwyżki. Tu jest problem. Nie jak przekazywać. Czy to
    ma być ZUS czy SRUS czy OFE czy każdy sam na giełdzie. Gdy Ty za swoje
    nadwyżki będziesz samodzielnie handlował na giełdzie to nie wiele zmieni.
    Przyjdzie taki czas, że będziesz potrzebował się najeść i potrzebował usługi
    lekarza i będziesz musiał papiery sprzedać. Powtarzam musiał. Jeszcze raz.
    Musiał. Czyli będziesz akceptował aktualną cenę. I ci co wtedy będą od
    Ciebie kupowali muszą być odpowiednio liczni i bogaci. I czy pośrednictwo
    ryku będzie Cie kosztować 80% czy 8% czy 0,8% nie będzie miało znaczenia.
    Ważne będzie byś z tego co dostaniesz mógł tak żyć jak to sobie dziś
    wyobrażasz.