  • Data: 2011-01-16 10:39:52
    Temat: Re: Długi ZUS-u, jeszcze raz .....
    Od: "skippy" <m...@t...moon> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "totus"

    > Znów skupiasz się nad sposobem przekazywania pieniędzy, a nie myślisz o
    > tym
    > by było co przekazywać. Żeby firma mogła zarabiać i płacić dywidendę musi
    > mieś komu sprzedawać, a ten musi móc jej produkty kupić czyli musi go być
    > na
    > nie stać. Żeby wykupić obligacje to w czasie ich zapadalności publika musi
    > mieć nadwyżki ponad to co w danej chwili uważa za niezbędne do życia.
    > Złota
    > się nie je i chleba nim nie smaruje. Żeby móc żyć z pieniędzy kiedyś
> [...]

    chyba się nie rozumiemy
    popieram wszystko co piszesz, a chodziło mi nie o dwidendy ale obligacje (co
    erratowałem)
    wniosek i tak mamy jeden, zasadniczy - bieżące emerytury zależą od bieżącej
    koniunktury i stanu państwa
    innej opcji nie ma

    a że przy tym grubas dostał państwowe i sądowe zezwolenie na PRZYMUSOWE
    odkrajanie i brak normalnego dziedziczenia, to chore i skandal

    tak bym to wszystko co pisze o OFE streścił

    a nagonka robiona przez pismaków pod hasłem "rząd zabiera nasze pieniądze z
    OFE" ma dla mnie tylko dwa wytłumaczenia
    - w ogóle tego nie rozumieją