  • Data: 2011-01-16 12:39:54
    Temat: Re: Długi ZUS-u, jeszcze raz .....
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mroziu wrote:

    > No nie do końca. Do 40% inwestowane w akcjach jakąś wartość posiada i
    > często opiera się takim rozwiązaniom rządzących jak dodruk pieniądza.

    Jaka wartość? Znasz tę wartość? A te akcje to nie czasem Twoja nadzieja, że
    później znajdzie się ktoś kto je kupi drożej? A jak go nie będzie? A jak nie
    będzie miał pieniędzy?

    > Pozostałe 60% zgadza się, to tylko obietnica, że my podatnicy kiedyś się
    > zrzucimy na spłacenie tych długów.

    Obligacje niczym nie różnią się od akcji co do zasady ich spieniężania.
    Muszą być pieniądze chętne do ich wykupienia.

    Z tego co napisałeś ja widzę, że wolisz nadzieje od obietnicy. Może dlatego,
    że nadzieja umiera ostatnia. Przy obligacjach ktoś wziął jakiś mglisty
    obowiązek ich wykupienia. Przy akcjach nawet tego nie ma. Ale ty wolisz
    akcje. Dlatego rynki są nieracjonalne bo ludzie na nich handlujący są
    nieracjonalni.