  • Data: 2011-03-14 09:49:38
    Temat: Re: Do Roberta Gwiazdowskiego
    Od: root <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 14 Mar 2011 10:37:52 +0100, totus napisał(a):

    > Co to za argument? Jak możesz porównywać totalitaryzm w
    > czystej postaci z wolnością wyboru. Przecież nigdzie nie napisałem, że nie
    > można sobie pomagać, nie postuluje też zakazu pomagania słabszym. Mówię
    > tylko by nikogo do tego nie zmuszać. Ty masz jakieś dziwne myślenie. Jak ja
    > nie bedę przez Ciebie zmuszany do pomagania pijakom na ławce w parku to Ty
    > już nie możesz im pomagać. Ty nadal możesz.
    Szczegóły ideologii nie mają zadnego znaczenia. Polpot chciał dobrze. W
    imię "wyższych" celów zgładził kilka milionów ludzi. Marks też chciał
    dobrze a Stalin dokończył dzieła. Mobutu, Mao, Kim Ir Sen a nawet Hitler
    też chcieli dobrze... Wielu ludzi chciało dobrze i wyszło jak wyszło.
    Wizja jednego człowieka, jeśli nie będzie podzielana przez większość zawsze
    prowadzi do masowego wymierania.