  • Data: 2009-06-20 22:04:57
    Temat: Re: Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Cze, 16:53, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Jeszcze nie wprowadzili przymusowych w USA? Spoko :-)
    > Ale paszporty na granicy to juz przymusowe chyba? W Europie nie.

    No jakos nie. Wiem, ze trudno uwierzyc komus, kto ma "obowiazek
    okazywac uprawnionym organom na wezwanie", ale jakos nie.

    Jezeli dobrze pamietam, to nawet podrozujac po terytorium Schengen
    masz obowiazek posiadania ID? Czy to paszport, czy "dowod osobisty".
    Nie musza Cie o to ID prosic, ale lotne kontrole celno-imigracyjne
    dzialaja zdaje sie takze i w pewnym oddaleniu od granic panstwowych
    wewnatrz UE?

    > Tak czy owak, paszporty czy DO to drobiazg. Wpisywanie na kazdym kroku
    > danych z PP/DO do komputera (np. przy przekraczaniu granicy, przy locie
    > samolotem itp) to juz mniejszy drobiazg. To nie powinno nikogo
    > interesowac.

    Ale to standard swiatowy, nie wylacznie amerykanski albo wylacznie
    europejski. Wiec?

    > W Europie mozna sie bac wystapic z tlumu i powiedziec "prezydent jest
    > glupi". Moga tez byc problemy z zasądzeniem odszkodowania za oparzenie
    > kubkiem kawy. Ale jak bedziesz mial dowody na przestepcza dzialalnosc
    > np. rzadu albo innej korporacji to nie zostanie to zamiecione pod dywan
    > bezpieczenstwa narodowego.

    Obawiam sie ze gdybym odpowiedzial zgodnie z moimi przekonaniami,
    byloby to porownywalne do powiedzenia czterolatkowi ze Swiety Mikolaj
    nie istnieje. :) Jezeli wolisz wierzyc w idealnosc Europy - prosze
    bardzo. Ja nie mam zludzen co do tego, jak sie "zalatwia sprawy" po
    obu stronach Atlantyku.

    > Co za roznica? Lepiej nie byc ani jednym ani drugim, nie ma przymusu.

    Aha, sa za to polscy zolnierze w Iraku i w Afganistanie. Na nie-swojej
    wojnie.