  • Data: 2015-05-15 20:33:09
    Temat: Re: Drzyjcie frankowcy
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "RobertS" mj59gq$mjg$...@s...man.poznan.pl

    > jakoś sobie rekompensują

    Dokładnie tak!!! Banki (i każdy w ogólności) musi mieć zyski!!!

    > teraz nierzadkie są oferty:
    > oprocentowanie OD 4,9%, BRAK ubezpieczeń

    > a malutkim drukiem prowizja do 20% i RRSO >30%

    Bo takie są faktyczne koszty kredytów w RP.
    Lokal kosztuje, pracownik bankowy kosztuje,
    depozytariusz kosztuje, podatki zwiększają
    bankowe koszty, efekty ,,działalności''
    oszustów także trzeba jakoś ;) odrobić...

    Marżą, prowizją, odsetkami, ubezpieczeniem -- jakoś trzeba zarobić...

    Reklamy i testy to także koszty -- na wisienki czy orzeszki trzeba zarobić...

    A czy marżą, czy ubezpieczeniem, odsetkami czy prowizją -- co za różnica? :)

    Matematyki nie można przeskoczyć -- proste równania zysków
    i strat muszą dać tyle, aby bank mógł funkcjonować. To jasne!

    -=-

    Fajnie będzie, gdy ludzie pojmą, że pierwszy dzień niedawnej wojny
    w Libii (prowadzonej przeciwko pułkownikowi Kadafiemu) kosztował
    Amerykę (USA) 2 miliardy dolarów (tak głosiła TV) a jedna rakieta
    strzelana z drona przeciwko jednemu zaledwie człowiekowi kosztuje
    przykładowo 65 tysięcy dolarów... Ktoś musi za to płacić. :) Można
    zyskać tak, można inaczej, ale jakoś trzeba ludziom zabrać szmal...

    Jedna z metod prowadzi przez przejęcie władzy nad kursowaniem walutowym.
    Trudno zapanować nad milionem drobnych walut -- łatwiej nad kilkoma
    grubymi walutami. :)

    Aby było jasne -- nie jest to żadna moja agitacja antyglobalistyczna.
    Może nawet wewnątrz swej duszy popieram wchodzenie Polski do strefy euro.
    Jednak warto pamiętać o tym, że budowanie wspólnej waluty ma także swoje
    cele ukryte -- na przykład wchodzenie w posiadanie władzy nad kursowaniem
    walutowym...

    -=-

    Jestem za głupi, aby zarabiać na walutowym kursowaniu, ale wierzę w Waszą
    mądrość. :) Zamiast płakać -- trzeba zrozumieć ,,mechanizmy rynkowe''
    i z wyprzedzeniem przewalutowywać swe oszczędności...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'