  • Data: 2002-01-16 19:58:02
    Temat: Re: Dzwonię do Pana/Pani w ciekawej sprawie
    Od: p...@9...acn.waw.pl (Marcin Piotrkiewicz) szukaj wiadomości tego autora

    In article <a23ucu$g40$1@news.tpi.pl>, MK wrote:
    >Użytkownik "Marcin Piotrkiewicz" <p...@9...acn.waw.pl> napisał w
    >wiadomości news:a22fej$22b0$2@pingwin.acn.pl...

    >omawianej
    >>

    >Jesli wieczorem zaparkujesz samochod pok oknem, wstaniesz rano i jego nie
    >bedzie... to oczywiscie nie zglaszam tego na policje... bo przeciez tylko
    >podejrzewasz ze go ktos ukradl. Rozumiem, ze zaczynasz prowadzic sledztwo...
    >przesluchujesz sasiadow, legitymowjesz przechodniow itp ;). Jak bedziesz
    >mial dowody, ze go ktos ukradl to wtedy zglosic...

    W cytowanym paragrafie była chyba mowa o 'obowiązku'. I ten obowiązek
    odnosi się chyba do sytuacji, kiedy 'wiem', że popełniono przestępstwo.
    Czyli wg mnie nie mogło się stać nic innego (np. żona pojechała na zakupy,
    wspólnik wziął samochód). Chyba tylko wtedy działa 'obowiązek', w innych
    wypadkach mogę zgłosić na policję, ale nie muszę.

    >Do okreslenia tego czy mialo miejsce przestepstwo sa uprawnione organa
    >scigania [gdy wg. nich mialo kieruja sprawe dalej] i wymiar sprawiedliwosci.

    Sorry, jeśli nie mogę określić czy przestępstwo zostało popełnione, to
    nałożenie na mnie obowiązku, bym powiadamiał o nim kogokolwiek jest
    nielogiczne.

    Pieta.