eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiDzwonię do Pana/Pani w ciekawej sprawieRe: Dzwonię do Pana/Pani w ciekawej sprawie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.silweb.pl!n
    ews.onet.pl!news.memax.krakow.pl!news.ceti.pl!wsisiz.edu.pl!pm.waw.pl!defiant.p
    m.waw.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dzwonię do Pana/Pani w ciekawej sprawie
    Date: 17 Jan 2002 02:51:41 +0100
    Organization: The Palace of Youth in Warsaw
    Lines: 37
    Message-ID: <m...@d...pm.waw.pl>
    References: <a1k17v$gh2$1@news.onet.pl> <a1k3fr$k1i$1@news.onet.pl>
    <a1k48u$la7$1@news.onet.pl> <a1k4fu$3k9$1@news.tpi.pl>
    <m...@d...pm.waw.pl> <a1mgg6$95a$1@news.tpi.pl>
    <m...@d...pm.waw.pl>
    <u...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: defiant.pm.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: defiant.pm.waw.pl 1011232301 4471 195.116.170.34 (17 Jan 2002 01:51:41 GMT)
    X-Complaints-To: n...@d...pm.waw.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 17 Jan 2002 01:51:41 +0000 (UTC)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:155605
    [ ukryj nagłówki ]

    Sebastian Malarz <s...@p...onet.pl> writes:

    > Jeżeli podpis na karcie i podpis złożony przez klienta różnią się
    > w taki sposób, że sprzedawca powinien nabrać podejrzeń, to podejrzenia
    > te nie mogą być w żaden sposób rozwiane (poprzez okazywanie dokumentów
    > tożsamości itp.). Obowiązkiem sprzedawcy jest odrzucić taką transakcję
    > niezależnie od tego co i jak udowodni mu posiadacz karty.

    Formalnie tak, ale praktycznie wszystkie podpisy sie roznia i nie
    wyobrazam sobie za bardzo, by sprzedawca mial odrzucac polowe transakcji
    (bo np. jest nowym pracownikiem i jeszcze nie wie, ze istotnie podpisy
    moga sie roznic). Wiec w przypadku watpliwosci prosi o dowod i wtedy
    (sie) decyduje.

    > Wynika to z faktu, że sprzedawcę w razie jakichkolwiek późniejszych
    > wątpliwości czy reklamacji zawsze obowiązuję wyłącznie zgodność
    > podpisów, a informacje typu "sprawdziłem dokument tożsamości"
    > nie mają w tym momencie większego znaczenia np. dla banku, który
    > wydał kartę bo sprzedawca nie jest w stanie tego udowodnić, iż
    > faktycznie jakikolwiek dokument sprawdził.

    Ale normalny bank sam z siebie czegos takiego nie robi. Natomiast
    jesli klient banku zareklamuje transakcje, bank nie odrzuci reklamacji
    od razu, sciagnie kwit, i w koncu reklamacje uzna, to sprzedawca
    - poniewaz widzial dowod osobisty itd - moze po prostu wniesc sprawe
    przeciwko posiadaczowi karty.

    Co oczywiscie nie ma zadnego zastosowania do masowych zakupow (bo i nikt
    nie pamieta czy ktos mial jakis dowod i jak wygladal), ale w teorii dosc
    ladnie wyglada.

    Chociaz jesli zaplata karta byla powiazana z np. wystawieniem faktury
    (zeby bylo wiadomo kto kupowal), to w zasadzie nawet bez ogladania
    dowodu mozna probowac wygrac (grafolog itd).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1