  • Data: 2010-12-30 18:49:42
    Temat: Re: /Emerytury/ I i II filar w ZUS, OFE zostaje 2,3%
    Od: MK <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Gru, 17:24, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    > To bedzie waloryzowane stopa zwrotu z OFE albo PKB. Nie bedzie to
    > inwestowane, bo przeciez to nie beda prawdziwe srodki, tylko umowny zapis. W
    > sumie nie jest to chyba zle rozwiazanie (pomijajac to ze i tak to ukradna
    > tylko p zniej i inaczej). ;-)

    Do tej pory waloryzacje u mnie dawaly mniej niz stopa zwrotu na OFE.
    Dla mnie jest to rozwiazanie zle, bo przekraczalem do tej pory
    maksymalne limity, wiec zdarzyla sie na OFE calkiem dobra sumka
    odlozyc. Gdybym nie dotrwal do emerytury to ona by przeszla na
    spatkobiercow, a z ZUS nic do nich nie trafi. Dodatkowo byla nadzieja
    na to, ze da sie wyciagnac kase jednorazowo, przeciez sama Fedak
    mowila, ze jesli ktos bedzie mial z I filarupowyzej przecietnej to
    bedzie mogl sobie wszystko z drugiego wyplacic.
    Zaczynam popierac Pawlaka z jego pomyslem na likwidacje ZUS i
    zastosowanie zasad jak dla KRUS, czyli minimalna skladka i glodowa
    emerytura. Oczywiscie powinno to dotyczyc wszystkich od rolnika, przez
    gornikow i sluzby mundurowe, az po Prezydenta :).

    MK