    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Fundusze vs WIG
    Date: Sun, 15 May 2011 00:23:14 +0200

    skippy wrote:

    > Użytkownik "root" <m...@y...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
> [...]
    e.net...

> [...]
    >
    > co do fx, chyba sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, choć jakoś dziwnie,
    > bo na wszystko jest mozliwa krótka sprzedaż więc skąd te jakieś
    > rozgraniczenia? jest możliwa NA WSZYSTKO i jesli tak, to ktoś to robi
    >
    > podejście jest więc mylne od podstaw
    >
    > na niczym nie istnieje pojęcie "dywersyfikacja" rozumiana jako coś w
    > rodzaju wzrostu equity
    >
    > pojęcie brzmi dumnie, bo jak pan Jasio Kazio czy Maruś mówią je w radio,
    > to słuchacz ma wrażenie ze zrobili wszystko aby portfel był bezpieczny
    > przed klapą, a chyba nawet żeby był jakos ogólniei zawsze podatny na

    Czy zgodzicie się ze mną, ze dywersyfikacja to objaw bezradności i
    ignorancji? Nie wiem jak efektywnie zachować się na żadnym rynku to kupię
    trochę na rynku A trochę na rynku B itd. Rzeczywiście to jest uśrednianie
    wyników. Ale tylko jeden rynek daje najwyższy zwrot. Kupowanie poza nim to
    strata pieniędzy i energii. Czy nie tak?